Menu
Öykücüler Sözlüğü • ÜLKÜ AYVAZ

ÜLKÜ AYVAZ

1955’te Bayburt’ta doğdu. Öykücü Sezer Ateş Ayvaz’ın kocası. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Kürsüsü’nü bitirdi (1980). İstanbul Eczacılar Odası’nın başın danışmanlığını yaptı (1979-92), 1992’de HBB televizyonunda kitap tanıtım programları hazırladı. 1993’ten sonra İstanbul Devlet Tiyatroları’nda sahne uzmanı olarak çalıştı. Edebiyat hayatına 1974’te Tiyatro 74 dergisinde yayınlanan Leylim Leylim adlı oyunuyla başladı. Öykü ve yazıları Gösteri,Tobav, Sanat Emeği dergilerinde, Cumhuriyet, Hürriyet ve Yeni Yüzyıl gazetelerinde yer aldı. Bir çok oyunu Devlet Tiyatrosu’nca sahnelendi. TRT Ankara ve İstanbul radyoları için 32 radyo oyunu yazdı, Sinemanın başyapıtlarından radyoya uygulamalar yaptı. Öykü kitapları dışında Şahane Lunapark (1984), Yeniden Yaratma (1984), Vali-i Vilayet / Hademe-i Devlet (1978), Yaşasın Gökkuşağı (1987), Teneke Şövalyeler (1993), Papatya (6 oyun, 1993), Troya’yı Özlüyorum (1993), Nihavent Longa (1993), Toplu Oyunları I (1995), Külhanbeyi Operası (1997), Toplu Oyunları II (1999), Evim Güzel Evim (2000) adlı oyun kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

İşlerin Yolunda Gitmesine Engel Olan Kim?

(Cem, İstanbul 1984, 41 öykü: Angola Acıları; Gezinti; Buluşma; Münevver; şemsiye; Adıgüzel; Bulmaca; Yakında; Bekçi; İşlerin Yolunda Gitmesine Engel Olan Kim; Bağlanma; Kulak; Sandık; Canbaz; Anafor; Beklemek; Çadır; Gri Oğullar; Geç Kalmış Gezintiydi Bir Kuş; Sisli; Arka Vagonları Beklerken; İçim Hüzün Dolu T.; Dört Duvar Günlüğü – Bir Düş-; Yaşlı Kadının Ölümü; Kendini Anlatan Öykü; Kapıcı; Parmak Anne; Eski Şarkılar; Yol; Yumuşak “G”; Olaylar ve Kahramanlar; Saç; Gölgelerin Şahane Dansı; Kruvaze Ceket; Küçük Tümsek Başında; Su Öyküsü; Amatör; Nüfus Cüzdanı; Yaz Seferi; “İfna Tekeli”; Reçelli Pide)

Gri Oğullar

(Cem, İstanbul 1985, 13 öykü: Çadır; Gri Oğullar; Geç Kalmış Gezintiydi Bir Kuş; Sisli; Arka Vagonları Beklerken; İçim Hüzün dolu T.; Dört Duvar Günlüğü – Bir Düş; Yaşlı Kadının Ölümü; Kapıcı; Parmak Anne; Eski Şarkılar; Yol; Yumuşak “G”)

Olaylar ve Kahramanlar

(Cem, İstanbul 1991, 11 öykü: Olaylar ve Kahramanlar; Saç; Gölgelerin Dansı; Kruvaze Ceket; Küçük Tümsek Başında; Su Öyküsü; Amatör; Nüfus Cüzdanı; Yaz Seferi; “İfna Tekeli”; Reçelli Pide)