Menu
Öykücüler Sözlüğü • SADIK YALSIZUÇANLAR

SADIK YALSIZUÇANLAR

1962’de Malatya’da doğdu. İlkokulu Malatya’da, ortaokul ve liseyi Dörtyol / Hatay’da okudu. HÜ Türkoloji Bölümü’nü bitirdi (1984). Öğretmenlik ve yayıncılık yaptı (1985-87). TRT’nin yapımcılık sınavını kazandı (1987), bir süre TRT İzmir Televizyonu’nda yardımcı yapımcı olarak çalıştı, halen Ankara Televizyonu’nda yapımcı olarak çalışıyor. Edebiyat hayatına, 1980’de Yeni Asya gazetesinin sanat ekinde yayınlanan “Ana” adlı öyküsüyle başladı. Öykü ve yazıları Köprü, Hece, Degah, Yeni Türkiye, İzlemin, Doğu-Batı ve Hece Öykü dergileriyle, Tasvir, Zaman ve Yeni Şafak gazetelerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Yakaza (1992), Kerem ile Aslı (2001), Gezgin (2004) Yolcu (2006), Cam ve Elmas (2006), Şey (20076) adlı roman, anlatı, Mavi Kanatlı Bir Kuş (1991), Düş Bahçesi (1998) adlı masal, Rüya Sineması, Korku ve Ümit ve Aşk (1996), Televizyon ve Kutsal (1997), Düş Gerçeklik ve Sinema (Ayşe Şasa ve İhsan Kabil’le birlikte, 1997), Geçer Gün Ömürdendir (1998), Tarafsızlık Masalı (1998), Düş Kırığı (1998), Aşka Dair Yalanlar, Unsuru’l Belagat’a İlişkin Notlar (2004), Dua Günlüğü (2004), Tövbe İstiğfar Günlüğü (2004) adlı derleme, deneme, inceleme, Yeni Şiir Antolojisi (1985), Mem ile Zin (2001), Erdem Öyküleri (2003), Hizmet Öyküleri (2003), Rehber Öyküleri (2003), Mevlana’dan Öyküler (2004), Saadet Çağından (2003) Öyküler, Derviş Öyküleri (2003), Sufi Öyküleri (2004), Kur’an’dan Öyküler (2004), Kelile ve Dimne (1998), Gülşen-i Raz (1998), Gülistan ve Bostan (1998), Baharistan (1998), Siyasetname (1999), Binbirgece Masalları (1999), Maullakat-ı Seb’a (1999), Mahzen-i Esrar (1999), Salaman ve Absal (1999), Dede Korkut Hikayeleri (1999), Adı Güzel Kendi Güzel Muhammed (2006) adlı derleme yeni yazım halk hikayeleri, Al Aşkını Ver Beni (2005) adlı söyleşi kitapları bulunmaktadır. Şehirleri Süsleyen Yolcu’suyla Türkiye Yazarlar Birliği 1986 Hikaye ödülünü kazandı.

Öykü Kitapları:

Şehirleri Süsleyen Yolcu

(Birlik, Ankara 1986, 11 öykü: Tahakküm; Riyad; Bir Mecnun Masalı; Kafesten Kuş Uçmuş Gibi; Kelebek; Şehre Gerilen Uyku; Şehirleri Süsleyen Yolcu; Elif Gibi Yapayalnızım; Şebnemin Gözbebeği Küçücük Bir Güneştir; Çocuk Şehrinde; Kasabada Yeni Bir Martı Çizgisi)

Gerçeği İnciten Papağan

(Karakalem, İstanbul, 1992, 27 öykü: Gerçeği İnciten Papağan: Kuğu Büyüsü; Gerçeği İnciten Papağan; Feylesof Sokağı / Çekirdek Uykusu; Kime Karşı Ölümsün; Müphem Bırakılmış Bir Adamın Ölümü; Körebe; Bir Övgü Hesabı; Köpük; Yağmurpark; Doğu Batı Divanı; Mercan Gören Ses; Ayna; Yıldız Böceği; Kapı; Yılan; Gidiyorsun Madem Çiçek Olarak Git; Şehirleri Süsleyen Yolcu: Tahakküm; Şebnemin Gözbebeği Küçücük Bir Güneştir; Riyad; Kafesten Kuş Uçmuş Gibi; Şehre Gerilen Uyku; Kelebek; Çocuk Şehrinde; Bi Mecnun Masalı; Elif Gibi Yapayalnızım; Şehirleri Süsleyen Yolcu; Kasabada Yeni Bir Martı Çizgisi)

Kuş Uykusu

(İz, İstanbul 1996; 21 öykü: Yazısız; Çiğ; Gökyüzü; Hafif Sesler; Yerin Kulağı; Onların Karmaşası; Söz Sokağa Düşünce; Küf; Düşkırığı; Leopar; Personel Müdürlüğüne; Tırmanma Şeridi; Sanı; Gizli Özne; Fer; Yol; Çehrengiz; Gü/r/z; Günlerin Kaderi; Sen Ona Ben Dersin; Kuş Uykusu)

Güzeran

(Kırkambar, İstanbul 1998, 32 öykü: Evsiz; Öğle Şekeri; Ayça; İkiniz; ‘İnsana Ait Bir Grafik’; Tutku; Küf Kokulu Bir Anlaşma; Endam Aynası; Sarı; Taammüden; Sarhoş; Külkedisi; Berfin; Ateş Çemberi; Güzeran; Fecr; Herkes Eceliyle Öldüğünü Sanmalı; Darağacının Saçları; Çerağ; Perestij; Çocuklar ve Çiçekler; Pencere; İbrişim; Miyase; Sinema Düşü; Habil-i Gayri Kabil; Saman; Meczub; Güzellik ve Aşk; Solgun Yapraktan Toprak Notları; Güller ve Kanatlar; Çıplak Aklımın Karanlıkları)

Halvet Der Encümen

(Şule, İstanbul 1998, 23 öykü: Sensiz Erguvan; Milat; Üç İnci; Çırkıfelek; O Geldi; Portal; Acı Su; Halvet Der Encümen; Çiçek Durumu; Düşük; Kırlangıç Fırtınası; Yer Sofrası; Acı Yan; Ağaç İle Sarkaç; Eski)

Varlığın Evi

(Timaş, İstanbul 2002, 30 öykü: Varlığın Evi; Adem; Dedem; Riyad; Abdo; Necla; Albastı; Esrarlı Bir Hayat; Haydar; Rengin; Selma; Leyla; Şebnem; Yolcu; Çocuk Şehrinde; Yeşil Gözlü Adam; Osman Yıldız; Portal; Güzellik ve Aşk; Aşk Oyunu; Ağaç ile Sarkaç; Kül Kedisi; Sarı; Kargüzeli; Geçen Gün Ömürdendir; Koza; Çıt; Vasiyet; Bir Hayal Olmuş Sana; Acı Yan)

Sırlı Tuğlalar

(YKY, İstanbul 2003, 162 anlatı-öykü: Harfler Kitabı: A’nın Kanadından Geçerek; Peltek S; Hareke; Eilf’in Sükunu; Bir; Kırmızı Toprak; K Harfinin Tozu; Ka; L Ne Işık Ne İnsan; D/ Ar-I-Dünya; C’nin Hazırlanmış Hayatı; S’nin Zifaf Odası; M Harfinin Ağzındaki Deniz; E’nin Yarısı; V / Düzlemin Sınırladığı Gökyüzü; T’nin Gizleri; E’nin Cevelanı; B’nin Güz Sancısı; Çiçek Akademisi; Hu; Karınca Duası; Deve Resmi; Yitik Zaman; Qu’est-ce que la Philosophie?; türük bodn rt.z.ökün; E&Z&L; Noktasız D; Çığa; Çevgan; Mum/Ya; Rubai; Nun; Yaz / I; Nokta; Anlatılar Katalogu: Der; İlerleme; Leyla’nın Mektubu; Kumru; Çöl; Düş; Anlatılar Katalogu; Su Isısı; Çobanıl; Halvet; Armağan Kulesi; K/Ayık; Çerkes Masalı; Şehrin Kapıları; Is; Haspane; Altı Bilinmeyen; Hapishane Defteri; Hacivatın Karagözü; İki Kardeş; Yunus; Tennure; Sofestai; Sırlı Tuğlalar; Deccal; Akıl Tutulması; Pratik Usun Eleştirisi; Ey Kadı Burhaneddin; Perde; Seyran; Şirazlı Hafız; Fahrüddin Razi; Rumi; Acem Nakış Bete; Şair Konfüçyüs’ün Tapınağında; Zevrak; Su; Almed-i Hani; Ad; Ah ile Vah; Saf Gölge; Nesnelerin Arası; Y/Ay; 7/143; Pelte; Şelpe; Eva; Kapı; Nisan; Müddeiumumi; Dolama Dal; Dokunaklı Rüzgar; DALlevhalarınköşesineyapılançiçekleredenir; BirAFRİKAmasalı; MMK; MBK; VSOTK ROGKÇVOBKADSB; Seyler -1; Şeyler-2; Şeyler-3; Rüya; Herşey; Kalbi Akıl; Kalbin Aklı; Sonun Başlangıcı; Dün/Ya; Ağ; M&M; Çekirdek Aile; Temizlikçi; Nevruz; İdeal Cumhuriyet; Süs; Genyaka; Ressam; Nas; ÇokOlan ve Tek Olan; Acıgün; Kızböceği; Eğri Çehre; Kırçoni; Cansızlar; Siyah; Ölüm; Swastika; İo; Kimse; Yumuşak Ünlü; Dilek; Hermeneutik; Allen Ginsberg; Zend Avesta; Denea; Ne Olursa Olsun; Hayır Sehakespeare Yemin İstemez; Oedipus Kompleksi; Das Leben Ist Ein Scllechter Spass; Bahçe; Çare/Siz; Kurban; Şövalye Büyüsü; Suç ve Suçlu; Vadide; H¶¥EPO∆Ø; Dekalog; Ales Safranı; Şşşşşşt; Romalılar! Karındeşenlerim!; Sert; Devlet Düzeyi; Ajan-s Sabbath; Hiç; Tekfener: Pınar Sineması; Evimiz; Tekfener; Değirmen; Alkarısı; Yusuf’un Rüyası; Ört ki Ölem; İlkaşk; Ölüm Anonsu; Gözakı; Öykü Satan Adam; Ve Müteahhit; Boncuklu Yazma; Akla Veda; Alamancı Yaşar; Jazz)

Öyküler Kitabı

(Gelenek, İstanbul 2003, 95 öykü: Kuş Uykusu: Yazısız; Çiğ; Gökyüzü; Hafif Sesler; Yerin Kulağı; Onların Karmaşası; Söz Sokağa Düşünce; Küf; Düşkırığı; Leopar; Personel Müdürlüğü’ne; Tırmanma Şeridi; Sanı; Gizli Özne; Fer; Çehrengiz; Gü/r/z; Günlerin Kaderi; Sen Ona Ben Dersin; Kuş Uykusu; Halvet Der Encümen: Sensiz Erguvan; Milat; Üç İnci; Çırkıfelek; O Geldi; Portal; Acı Su; Halvet Der Encümen; Çiçek Durumu; Düşük; Kırlangıç Fırtınası; Yer Sofrası; Acı Yan; Ağaç İle Sarkaç; Eski)

Bir Yolcunun Halleri – Risale-i Nur Öyküleri

(Gelenek, istanbul 2003, 114 öykü: Mesel: Kuyu; Diriliş; İki Asker; Kitabın Hikmeti; Emanet; Sultan’ın Görkemi; Hırsın Gözü; Altı Günde Saray; Kaygı; İkiz Kardeş; Sınav; Kitabı Getiren; İlk Söz; Saray Masalı; Ötesi; Pazarlık; Mülhem: Tünel; ‘Kapıda Senin Adın Yazıyor’; Korku Öyküsü; Beklenen; Fener; Aydede; Yük; Cennet Çiçektir; Dünya; Işığı Ondan Alıyoruz; Ögüt: Sırlı Tuğlalar; Çınar’ın Dilleri; Armağan Kulesi; İç ve Dış; Sahra’da; Sahiplik; Balığın Karnında; Yaraların İçinde; Yansıma; Yakarış; Mü;ahade: Aydınlanma Anıları; Bir Ağacın Meyveleri; Üç Cenaze; Aşk mı Şefkat mi?; Bağların Kaynağı; Nuh’un Sırları; Gizlenen ve Beliren Yıldızlar; Acırken; Ölümün Yüzüne Bakarken; Gurbet Gurbet İçinde; Şeytanla Tartışma; Bir Gezgin’in Not Defteri: 1.Gün, Dünyaya Geliş; Tören; Ordugah; Gökyüzü Sayfası; 2. Gün, Hava Sayfası; Bulut ve Yağmur; Rüzgar; 3. Gün, Sorular, Sorular; 4. Gün, Yeryüzü Sayfası; Gök Denizinde Bir Gemi; Yeryüzünün Sayfaları; İlkbahar Sayfası; Rahimane Terbiye; Diriliş Örnekleri; Irmak Sayfası; 5. Gün, Dağlar; Bitkiler Alemi; Birinci Hakikat; İkinci Hakikat; Üçüncü Hakikat; Okuyarak Görüşme; Ricalar: Rakam başlıklı 13 Rica; Açlığın Gücü; Hatıra: Çehrengiz; Sinema Düşü; Kapı; Tutsağın Onuru; Tutsağın Acısı; Bereketin Sırrı; Armağan; Hafız Ali’nin Acısı; İnfilak; Şiirin İçinden; Ölüm Gerçektir; Şehrin Yoksulluğu; Yılan; Dostlarla: Kayık; Gözaydınlığı; Nis’ten Gelen; Onlar da Başıboş Değil; Hastalığın Gizi; Tecritte; Ev; Kitabın Sırrı; Seçilen; Kabirde; Bayram Namazı; ‘O Şarkıyı Siz de mi Söylediniz?; Şahitler: Erek’te; Yatak; Rüya ile Gelen; Yolculuk; ‘Oğlunu Bana Ver; ‘İlacınız Barla’da’; ‘Ben Bu Zat’ı Tanırım’; Mehmet Oğuz)

Hiç

(YKY, İstanbul 2004, 7 öykü: hiç; Uzak-Yakın; Şeylerin Düzeni; İsimler; Senfonik Üçlü; Çoğul ve Karmaşık; Kumkale)

40 Gözaltı Öyküsü ve Diğerleri

(Sel, İstanbul 2004, 44 öykü: Rakam başlıklı 40 Gözaltı Öyküsü; Köstebek; Yangın; Ölüm Ölüm Hezen Ölüm; Evden Eve Gezen Ölüm)

Ayan Beyan

(Sel, İstanbul 2005, 14 öykü: Ayan Beyan; Senin Aklın İllet; Şathiyye; Yorgun Yankı; Bir Ve Hep; Ölüye Öykü; Akıl Dağı; Şeyleri Senin İçin Seni de Kendim İçin; Terk; Beni Yaktığın Menzil; s ile Fare; Sekerat; Çokluktan Kinaye; Issız)

Garip

(Kapı, İstanbul 2007, 28 öykü: Bahnhoftan Dönerken İçime Bıraktığın Tuhaf İşaretler; O Yer; Ayna ile Sırrı; ‘Alan Bir Kıldan Alır’; Garip; Olmadık Bir Şey; Vebal; İşler Vakitlere Rehinlidir; Denizde Ölüm; Biliyorum Oradasın; Av; Ne Feryad Edersin; Kırmızı Bir Yağmur; Savaşın Birinci Günü; Sınırlı Kavrayış Biçimine İlişkin Öykü Taslakları Mektubu; Düşkırığı; Yüzüm; Mektup; Yar Kokusu; Bu Sabah; Rüya ile Tabiri; Bozuk Ef Klavye ile Bir Şiir Yazma Girişimi; deli Sarığı; Boş; böhüüüü; Halamın Çiçekleri; Seni Süt İçmeye Çağırıyorum; Cennet’in Sonu)