Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • A. ALPER AKÇAM

    1952’de Ardahan’da doğdu. Yazar Dursun Akçam’ın oğlu, Taner Akçam’ın kardeşidir. İlköğrenimini Kırıkkale’de, ortaöğrenimini Ankara’da tamamladı. AÜ Tıp Fakültesini bitirdi...

  • A. DİDEM USLU

    1954’te Ankara’da doğdu. Tam adı Ayşe Didem Uslu. TED Ankara Koleji’ni (1971), HÜ Sosyal ve İdari Bilimler Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1976). ...

  • A. KADİR KONUK

    1947’de Erzincan’da doğdu. İlk ve ortaokulu Erzincan’da okudu, Gümüşhane Erkek İlköğretim Okulu’nu bitirdi (1966). Köy öğretmenliği yaparken İstanbul Atatürk Eğitim Ensti...

  • A. KADİR KONUKSEVER

    1871’de Diyarbakır’da doğdu. Diyarbakır Lisesi’ni bitirdi. İşletme, hukuk ve görsel iletişim okudu ancak hiçbirini bitirmedi. Gazetecilik yaptı, halen bu meslekte çalış...

  • A. VAHAP AKBAŞ

    1954’te Batman’da doğdu. Batman Lisesi’ni (1971), İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Çorlu’da öğretmen (1977-1985), Yeni Devir’de sanat say...

  • A.İBRAHİM

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ABBAS CILGA

    1935’te Kangal/Sivas’ta doğdu. Yıldızeli Pamukpınar Köy Enstitüsü’nü (1957), İstanbul Çapa Eğitim Enstitüsü Pedagoji Bölümü’nü bitirdi (1964). Sakarya, Ağrı, Konya ve Yoz...

  • ABBAS SAYAR

    1923’te Yozgat’ta doğdu. İktisatçı ve biyografi yazarı A. Güner Sayar’ın babası. Yozgat Lisesi’ni bitirdi. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’ndeki öğren...

  • ABDÜLHAK ŞİNASİ HİSAR

    1887'de İstanbul'da doğdu. Babası, Hazine-i Evrak, İnsaniyet ve Ceride dergilerinin yayıncılarından öykücü ve eleştirmen Mahmut Celalettin Bey'dir. Ahmet Muhtar Bey anne ...

  • ABDÜLKADİR AYHAN

    1951’de Çankırı’da doğdu. Çankırı Lisesi’ni (1968), AÜ Dilve Tarih- Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü’nü bitirdi. TRT Ankara Televizyonu başta olmak üzere, çeşitli kamu k...

  • ABDULKADİR CEYHUN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ABDULKADİR HAYBER

    1948’de Pazarcık/Kahramanmaraş’ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Kaharamanmaraş’ta tamamladı. DTCF Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1971). Malatya ve Ankara’da öğ...

  • ABDULLAH AŞÇI

    1921’de Burdur’da doğdu. İstanbul'da Haydarpaşa Lisesi'ni bitirdi. Burdur'da Şeker Fabrikasında muhasebecilik yaptı (1969). Öyküleri 1953’ten itibaren çeşitli dergile...

  • ABDULLAH ATAŞÇI

    1973’te Elazığ’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Elazığ’da tamamladı. GÜ İletişim Fakültesi’ni bitirdi. Öyküleri Kül, Kum, Yaratı, Yaratım, ÖyküŞiir, Felsefeci ve Felsef...

  • ABDULLAH HARMANCI

    1974’te Konya’da doğdu. Konya İmam Hatip Lisesi’ni (1992), SÜ Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1996). Edebiyat hayatına 1995’de Dergah dergisind...

  • ABİDİN DİNO

    1913’te İstanbul’da doğdu. Tam Celal Abidin Dino. Mesnevi çevireni Abidin Paşa’nın torunu, şair-ressam Arif Dino’nun kardeşi, yazar Güzin Dino’nun kocası. Çocukluğu Cenevr...

  • ABİDİN PARILTI

    1978’de Nusaybin / Mardin’de doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Nusaybin’de tamamladı. DEÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sahme Sanatları Bölümü Dramatik Yazarlık Ana Sanat Dalı’nı b...

  • ADALET AĞAOĞLU

    1929’da Nallıhan’da doğdu. Nallıhan İlkokul (1938) ve Ortaokulu’nda (1941), Ankara Kız Lisesi’nde okudu (1946). AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Fransız Dili ve Edebiya...

  • ADEM ERYÜRÜK

    1968’de Emirdağ/Afyon’da doğdu. Ortaöğrenimini memleketinde tamamladı. DPÜ Edebiyat Fakültesi Türk dili Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Adana ve Eskişehir’de meteoroloji mem...

  • ADEM ÖZBAY

    1976’da Çaycuma / Zonguldak’ta doğdu. İlkokulu köyünde, orta öğrenimini Çaycuma’da tamamladı. ODTÜ Tarih Bölümü’nde başlayan yüksekö ğrenimini İÜ Edebiyat Fakültesi Felse...