Menu
Öykücüler Sözlüğü • MÜNİR SÜLEYMAN ÇAPANOĞLU

MÜNİR SÜLEYMAN ÇAPANOĞLU

1884’te İstanbul’da doğdu. Saint Joseph Lisesi’nde, Üsküdar İdadisi’nde okudu. Darülfünun öğrencisiyken I. Dünya Savaşı’na katıldığı için yüksek öğrenimini yarıda bıraktı. Bir Rum kadından Fransızca, Mehmet Celal’den edebiyat, Filibeli Ahmet Hilmi’den felsefe İslam tarihi dersleri alarak kendini yetiştirdi. Birçok gazete ve dergide musahhih, sekreterlik ve yöneticilik yaptı. Mehmet Ziver ve Ali Nejat’la Tatlı Sert (1952) mizah gazetesini, Ferdi Öner’le Hür Türkiye (1953-58) dergisini çıkardı. Edebiyat hayatına 13 yaşında iken Şebab’da yayınlanan yazısıyla başladı. Fıkra, roman, röportaj, folklor incelemeleri, tarih etütleri, mizah vb. her konuda yazılar, kitaplar yazdı. Öykü kitapları dışında, Siayahlar İçinde (1919), Kara Kocolos (1919) adlı roman, Bizde Kadınlık (1916), Neyzen Tevfik Hayatı ve Eserleri (1942), Hitler. Ne İdi, Ne Yaptı, Ne Oldu (1945), İstanbul Şairi Yahya Kemal: Hayatı, Hatıraları, Nükte ve Fıkraları (1958), Basın Tarihimizde “İlave” (1960), 80 Yıllık Gazetecimiz: Asaf Konselitçi (1961), Basın Tarihine Dair Bilgiler ve Hatıralar (1962), İdeal Gazeteci Efendi babamız Ahmet Mithat (1964), Türkiye’de Sosyalist Hareketler ve Sosyalist Hilmi (1964), Basın Tarihimizde Parazitler (1967), Basın Tarihimizde Mizah Dergileri (1970) araştırma-inceleme kitapları, M. Zevaco’dan bir çevirisi bulunan Münir Süleyman Çapanoğlu 1973’te İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Düğün Gecesi

(1918)

Günahtan Sonra

(1918)