Menu
Öykücüler Sözlüğü • İLYAS HALİL

İLYAS HALİL

1930’da Adana’da doğdu. Çocukluğu ve gençliği Mersin’de geçti. 1960’ta Kanada’ya göçtü, bankalarda çalıştı. Kanada’daki bir şirket adına uzun süre Birleşik Arap Emirlikleri’nde bulundu. Edebiyat hayatına şiirle başladı, sonra öyküye yöneldi. Öykü kitapları dışında Hal ve Hayal (1950), Mürdüm Dalı (1953), Emerson’dan Şiirler (çeviri, 1954), Yalandır Herhalde (1959), Altmış Yılı Beklemek Gerek (1998), Dört Damla Bahar Yağmuru (2000), Tuz Çizgisi (2001), Pazar Sabahı Güvercinler (2005) adlı şiir kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Doyumsuz Göz

(Memleket, Ankara 1983, 26 öykü: Bir Özgür Adam; Bir Mühendis Aranıyor; Uysal Fehmi Bey; Doyumsuz Göz; Çinli Tuey; Alışkanlık; Tavuk Hırsızı; Angola’daki Altın Madeni; Akıllı Dünya; Ucuz Yaşamak; İnsancıl Başkan Nikson; CİA Ajanı Olmağa Karar Verdim; Fakirlerin Kızacak Kimsesi Yoktur; Topal Spiro niye Topallıyor?; Grevler; Elektronik Beyin; Ayarsız Tavuk Kıçı; Ekmek Parası; Hayvan Hayri Nerede?; Türkiye’den Gelen Yeğen; Mahalledeki Türk; Koka Gazozu Nasıl Bulundu?; İhtiyar Eskimo; Hintli Olup Olmamak; New York’da İntihar; Mill Sokağı Grevi)

Çıplak Yula

(Memleket, Ankara 1985, 24 öykü: Agaluk; Montreal.. Montreal; Çöl Denizi Unutulmuş Kıyıdır; Parkta Üç Sarhoş; Magog’da Bahar; Oturaklar; Göçmen Nezle Recep; Hava Bilgisi; Özgürlerin Ülkesi; Solgunlar; Bir Milyon Dolar İsteyen Var mı?; Şişko Tom; Çıplak Yula; Yer Altındaki Rezalet; Montreal’de Güz; Kartal Göz; Çiğ Süt; Canı Yanmıyan Çabuk Yaşlanır; Yaşamak Bir Türlü, Yaşamamak Başka; Doktor İsmail Düzer; Ucan Kuşlar; Kök; Toprakla Su Karışımı İnsan Elinde Çamur Olur; Sabah Trafiği)

İt Avı

(1987)

Boyansın Ramazan

(1989)

İskambil Evler

(1991)

Kiralık Mabet

(1993)

Sarhoş Çimenler

(1995)

Gavur Memur Aranıyor

(1999)

Körler Bahçesi

(2004)

Agap Çiçeği

(Ürün, İstanbul 2006, 18 öykü: Aagap Çiçeği; Belig’in Aşk Masalı; Donna Lolita; Güzel Aysil; Hagia Stefanos; Kayıp Körfez; Köprüdeki Çingene Kadın; Raşel; Renklerin Ölümü; Sis Bahçesi; Talas; Temmuz Çakıl Taşları; Urup Ekmek; Venedik’te İdi Lydia Olga İvanova; Kythnos Adalı Dimitri; Abstre Aşk; Sihirli Yıllarım; Toprağa Alışmış Yaşıyordu)