Menu
Öykücüler Sözlüğü • MURAT GÜLSOY

MURAT GÜLSOY

1967’de İstanbul’da doğdu. Kabataş Erkek Lisesi ve BÜ Elektronik Mühendisiliği Bölümü’nü bitirdi. Aynı Üniversitenin Psikoloji Bölümü’nde Yüksek Lisans, İTÜ Biyomedikal Mühendisliği’nde doktora yaptı. Halen BÜ’nde öğretim üyesi olarak çalışıyor. Edebiyat hayatına 1992’de Hayatlet Gemi dergisinde yayınlanan “Requiem” adlı öyküsüyle başladı; net ortamindaki altkitap.com adlı elektronik yayinevinin kurucuları ve editorleri arasında yer aldı. Açık Radyo’da öykü programları yaptı. Öykü kitapları dışında Bu Filmin Kötü Adamı Benim (2004), Sevgilinin Geciken Ölümü (2005), İstanbul’da Bir Merhamet Haftası (2007) adlı roman, Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık adlı kuram-inceleme kitabı bulunmaktadır. Bu Kitabı Çalın’ıyla 2001 yılı Sait Faik Hikâye Armağanı’nı kazandı.

Öykü Kitapları:

Oysa Herkes Kendisiyle Meşgul

(Can, İstanbul 1999, 12 öykü: Kıtmiir Kıtmiiir; Kadınların Gölgesinde; Keşifler ve İcatlar Ansiklopedisi; Körebe; Randevu; Açık Çek; Gecenin ve Yazının Bilgeliğine Dair; Kendisini Orhan Pamuk Sanan Adam; Gaia ile Tanışma; Mahşerin Oztuz Beş Dakikası; Değiştikçe Aynı; Kağıttaki İz)

Bu Kitabı Çalın

(Can, İstanbul 2000, 12 öykü: Bu Kitabı Çalın!; Kayıp Eşyalar Bürosu; Hindistan Yolculuğu; Hızlı Düşünme Sanatı; 54 Numaranın Esrarı; Kötü Yola Düşen Ev; Yazarın Beleği; Hasta Bir Konak; Birkaç Dolar İçin; Kukla; Sakla Beni; Yasadışı Öyküler)

Alemlerin Sürekliliği ve Diğer Hikayeler

(Can, İstanbul 2002, 17 öykü: Diğer Öyküler: Kasiyer; Hüthüt Kuşu; The Girl From Ipanema; Bunak; Vazgeç; S.O.S; Geçmiş Zaman Elbiseleri; Alemlerin Sürekliliği: Muayene; Başkası İçin Süsleniyorum; Odamda Yolculuk; Sherlock Holmes Gibi; Tavşanlar; Tutun Kollarımdan Düşerim Şimdi; Topkapı Sarayı Soygunu; Uzun Yürüyüş; Alemlerin Sürekliliği: Mektup)

Binbir Gece Mektupları

(Can, İstanbul 2003, 10 öykü: Madam Anna’nın Yeniden Ortaya Çıkışı; Trajikomiks; Gerçekliğe Bir Adım; Sigarayı Bırakmanın en İyi Yolu; Tele-Dedektif; Elden Ele; Çarkıfelek; Asansör; Şato; Binbir Gece Mektupları)

Bu An’ı Daha Önce Yaşamıştım,

(Can, İstanbul 2004,17 öykü: Yazıyla İşaretlenmiş; Ekici; Bize Kuşdili Öğretildi; Tanrı’nın Sözleri; Hangisi Gerçek Anahtar?; Zaman Makinesi; Kendi üzerine Kapanan Köle Hakkında; Kuşku; Genleşen Kafka Metni; Cennet Kaçkınları; İki Film Devamlı; Ütopya: 337 Milisaniye; Kaçak Yolcular; Zihnin Yangın Yerinden Kurtarılmış Parçalar; Gittikçe Küçülen Bir Ruh; Hayatım Yalan; Tanrı Beni Görüyor mu?)