Menu
Öykücüler Sözlüğü • FÜRUZAN

FÜRUZAN

1935’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Füruzan Selçuk. Karikatürist Turhan Selçuk’un karısı. Küçük yaşta babadan öksüz kaldı. Yalova Demir Köyü İlkokulu’nu bitirdi (1946). Geçim sıkıntısı yüzünden ortaokulu yarıda bıraktı. Bir süre Küçük Sahne’de çalıştıktan sonra tümüyle edebiyata yöneldi. 1958’de karikatürist Turhan Selçuk’la evlendi. DAAD’nin davetlisi olarak bir yıl Almanya’da bulundu. Edebiyat hayatına, 1956’da Seçilmiş Hikâyeler Dergisi’nde yayınlanan “Olumsuz Hikaye” adlı öyküsüyle başladı. 1956-58 arasındaki öykülerinde Füruzan Yerdelen, sonraki yıllarda Füruzan Selcuk imzasını da kullandı. Kimi öykülerini senaryolaştırarak, sinemaya aktarılmasını sağladı. Öykü kitaplarının dışında, 47’liler (1974), Berlin’in Nar Çiçeği (1988) adlı roman, Redife’te Güzelleme (1981) adlı oyun, Lodoslar Kenti (1991) adlı şiir, Yeni Konuklar (1977), Ev Sahipleri (1981), İşte Bizim Rumeli (1994, Balkan Yolcusu adıyla 1996) adlı gezi-röportaj kitapları bulunmaktadır. Parasız Yatılı’sıyla 1972 Sait Faik hikaye Armağanı’nı kazandı.

Öykü Kitapları:

Parasız Yatılı

(Bilgi, Ankara 1971; Karacan, İstanbul 1981, 12 öykü: Sabah Eskimişliğin; özgürlük Atları; Münip Beyin Günlüğü; Taşralı; Piyano Çalabilmek; Nehir; Su Ustası Miraç; İskele Parklarında; Edirne’nin Köprüleri; Parasız Yatılı; Yaz Geldi; Haraç)

Kuşatma

(Bilgi, Ankara 1972; 2. basım 1973, 6 öykü: Tokat Bir Bağ İçinde; Kuşatma; Ah… Güzel İstanbul; Kırlangıç Balıkları; Redife’ye Güzelleme; Gül Mevsimidir)

Benim Sinemalarım

(Bilgi, Ankara 1973, 6 öykü: Benim Sinemalarım; Temizlik Kolu; Seyyid; Bir Evin Dıştan Görünüşü; Günübirlik Ada; Kış Gelmeden)

Gül Mevsimidir

(Bilgi, Ankara 1973, uzun öykü: Gül Mevsimidir)

Gecenin Öteki Yüzü

(Adam, İstanbul 1982; YKY, İstanbul 1996, 4 öykü: Kanı Unutma; Çocuk; Sokaklarından Gemilerin Geçtiği Bir Kent; Gecenin Öteki Yüzü)

Yedi Öykü

(Gendaş, İstanbul 1992)

Sevda Dolu Bir Yaz

(YKY, İstanbul 1999, 3 öykü: Şarkılar Kitabı: Sevda Dolu Bir Yaz; Birinci Yaz Şarkıları; İkinci Yaz Şarkıları)