Menu
Öykücüler Sözlüğü • MAHMUT ALPTEKİN

MAHMUT ALPTEKİN

1940’ta Çal / Denizli’de doğdu. Alaşehir İlköğretmen Okulu'nu (1958), Bursa Eğitim Enstitüsü Edebiyat bitirdi (1961). İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki öğrenimini yarım bıraktı. Ortaokul Türkçe öğretmeni olarak Karaman'da, Çatalca'da çalıştı. 1970'de TRT İstanbul Radyosu'na program yapımcısı oldu, emekli oluncaya kadar programcı, eğitim yayınları müdürü ve yayın denetleme kurulu üyesi olarak çalıştı. Edebiyat hayatına 1956’da Varlık’ta yayınlanan Bir Sigara İçimi Daha Bekle şiiriyle başladı. Öykü kitapları dışında, Sonbahar Durağı (1969), Atatürk'e Şiirler (1969), Bağımsızlık Bekçisi (1983), Yakın ve Uzak Komşuluğun Şiirleri (1987), Yorgun Atlısı Akşamın (1988) adlı şiir, Aşksız Kimliksiz (1990) adlı roman, Cumhuriyete Kan Verenler (D. Bayladı ve N. Ekici ile birlikte, 1973), Bir Öykü Ustası. Sait Faik (1976), Nesini Söyliyeyim (D. Bayladı ile birlikte halk şiiri incelemesi, 1983) adlı inceleme kitapları bulunmaktadır. 1990 Ömer Seyfettin Öykü Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Bir Denizin İki Kıyısı

(Yazko, İstanbul 1983, 20 öykü: Yalnızlık Duvarı; Tedirgin Kedi, Ölüm Kapısı; Feyza’ya Mektup; Kırık Uyku; Sarıların Memet; Ali’nin Öküzleri; Yengeç; Genelev; Sülüs Kaşlı; Düş Yorumcusu; İstasyon; Aynalı Çarşı; İzmir’in Kavakları I, II; Beylerin Pazarı; Vapur I, II; Yılan Öyküsü; Bir Denizin İki Kıyısı)

Tünel Çıkmazı

(Milliyet, İstanbul 1990, 18 öykü: Tünel Çıkmazı; Yangın Seyreden Kalabalık; Camın Kırık Yeri; Grev Günlüğü; Tünel; Grev Gözcüsü; Noterin Kızı; Yitikler; Yatılı; Telgraf Çiçeği; Beşparmak Dağı; Röntgenci; Dolmuş; Berber Artin; Kıyı; Kilisli; Karakolda Ayna Var; Pencere ya da Tek Eldiven Barı)