Menu
Öykücüler Sözlüğü • ENVER YORULMAZ

ENVER YORULMAZ

1947’de Diyarbakır’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Diyarbakır’da tamamladı. AİTİA Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu’nu bitirdi. DSİ, DİE, İller Bankası, Zonguldak Tuğla Fabrikası ve Sümerbank’ta çalışarak emekli oldu. Sümerbank, Çaba ve Yeni Çaba dergilerini yayınladı. Edebiyat hayatına Çocuk Haftası dergisinde yayınlanan şiirleriyle başladı. Şiir, öykü ve yazıları 1962’den itibaren Öz Diyarbakır gazetesinde, Dicle ve Mücadele dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Güneş Bir Başka Doğsun (1979), Sen Hain Ol Yaşam (1987), Seni Yalnız Gecelerime Sakladım (2006) adlı şiir, Merhaba Yaşam (1986), Sahildeki Adam (1987), Tayfunlar Estikçe (1989), Şafağın Öncüleri (1993) adlı roman, Güneydoğu... Güneydoğu (1997), Ne Yamandır Diyarbakır Elleri (1998), Merhaba Ey Demokrasi (1998), Sefaletin Gölgesinde (1999) adlı deneme ve çok sayıda sayına hazırlama kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Fato

(Yorum, Ankara 1985, 14 öykü: Fato; Resimdeki Adam; Naylon Kamil; Nefret; O Kadın; Masum Dünya; Körü Körüne; Haydar; Gecelerin Şeytanı; Firar; Şimale Doğru; Yağlı Müşteri; Komada Altı Saat; Tren Korsanları)

Onaltıncı Sokak

(Yorum, Ankara 1985, 24 öykü: Onaltıncı Sokak; Çözgü Balığı; Saldırı; Enayiler; Izdırab Günü; Şerif; Sefaletin Gölgesinde; Günahların Ötesi; Kuytu Köşeler; Kuyudaki Çığlık; Makas Başındaki Olay; Bir Küçük İhmal; Hırsız Var; Gardaki Çocuk; Çarpıntı; Depodaki Lokomotif; Tutku; Şaşkın Adam; Teberik; İbo; Dalgınlığın Ötesi; Fikret Bey; Perondaki Sesler; Kapıdaki Dilenci)

Önce Umutlar Kök Saldı

(Kendi yayını, Ankara 1996)

Gecenin Sessizliği Altında

(Kendi yayını, Ankara 1996)