Menu
Öykücüler Sözlüğü • AYŞE KİLİMCİ

AYŞE KİLİMCİ

1954'te İzmir'de doğdu. İzmir Kız Lisesi'ni ve Ankara'da Sosyal Hizmetler Akademisi'ni bitirdi. Mersin’de sosyal hizmet uzmanı olarak çalıştı. Edebiyat hayatına 1972'de Varlık dergisinde yayınlanan bir öyküsüyle başladı. Öykü ve yazıları Türk Dili, Yansıma, Oluşum, Yaba, Gösteri, Milliyet Sanat dergilerinde, Akşam ve Aydınlık gazetelerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında çocuk kitapları bulunmaktadır. 1995 Yunus Nadi Öykü Ödülü’nü (Nevra Bucak’la paylaşmalı) kazandı.

Öykü Kitapları:

Yapma Çiçek Ustaları

(Bilgi, Ankara 1976, 18 öykü: Tüketen; Yapma Çiçek Ustaları; Küçük Kentin Küçükleri; Düzlüğe Çıkmak; Ucuz İnsanlar; Ekmek Yetimi; Duvarlar; Severek Ölenden Günah Sorulmaz; Küçük Bir Kızın Türküsü; Umut Öğüten; Atlara Kargış; Telgrafın Tellerine Kuşlar mı Konar; Sıkıntılı Bir Kadın; Papatya; En Kötüsü; Mahkemecilik; Ulu Ağacın Dalları; Yanlış Bilmesinler Bizi)

Sevdadır Her İşin Başı

(Kaynak, İstanbul 1983, 11 öykü: İnsan Hep Yeni; İpek Gelinlik; Ellerim Uzayacak; Süleyman ve Pehlivan; Kanı Duy; Sevdadır Her İşin Başı; Bildin mi Fatma; Rahle; Işığı Tut; Salyangozcu Kız; A’rafta)

Sevgi Yetimi Çocuklar

(Bilgi, Ankara 1987, 10 öykü: Sırma; Şiirci; Gazel Hanımın Nakışları; Döşek; Kuyu; Nikahımı Vermedim; Göçmen; Nafacılık; Ağadan Olma Babadan Doğma; Sevgi Yetimi Çocuklar; Yatılı)

Gül Bekçisi /Eylül Arifesi Mektuplar

(Bilgi, Ankara 1989, 19 öykü: Gül Bekçisi; Sarıçkoyağı; Helga Hülya; Deblekçi; Kaçkaç’a; Nazik; İki Bin Yılın Resmi; İndirimden Avrat; Kafdağı’na Nakış; Hangi İstanbul?; Eylül Arifesi Mektuplar: Sonsuzca; Güvercin Sağanağı; Acı Şeker Arzuhali; Kuytuda; On Kızlar; Güneşi Yakana iliştir; Kırlangıçlar Göç Eyledi Yurdundan; Son Darbe; Kitabın Külü)

Yeni Moda Aşklar Destanı

(Papirüs, İstanbul 1997, 13 öykü: Kanadı Gümüşlü Kuş; Yeşil Pancurlu Yuvamız; Memurun Kalbinin Zonkuna ve Altıncı Gerdeğine Dair Hikayat; Deli Gönül; Allöfçü Muhabbet Hanım; Reçetede Aşk; Faktör Aşk; Çöpkıran; Mavi Kız maria ile Helvacı Hamza; Hükümet Onaylı Sevginin Zapta Alındığının Hikayesidir; Dil Bilmez Gelinle Fakı’ya Dair; Memetler Düeti; Yeni Moda Aşklar Destanı)

Mucize Var mıdır, Memet Abla?

(Epsilon, İstanbul 2002, 14 öykü: Yeniçeri’nin Güvercinleri; Baş Üstünde Dam İstemez Naciye; Erkeğe Bakmak; Marika; Aktör; Uvertürcü Leydi Di; Kocana Görücü Geldi; Söyle Kalbim; Vıy; Yedekli; Karım Öle; Polis Bilir; Milletler Fotoğrafhanesi; Yıldızları Dinle)

Şu Ölüm Dedikleri

(Altın, İstanbul 2006, 16 öykü: Hayatın Galibi; Kiracı; Mamıra; Dünya Vatandaşı Adolf Üzeyr; Oğlum; Nasipsiz Niyazi’nin Yeri; Amirim Suçum Ne?; Taşlıbayır Sokağı; Beşibiryerde; Tanrım, Nerdesin?; Papaz Ağam; Şu Ölüm Dedikleri; Yakamoz; Armuda Hücum; Sadece Sevdim)