Menu
Öykücüler Sözlüğü • YUSUF ATILGAN

YUSUF ATILGAN

1921’de Manisa’da doğdu. 1878 savaşında Teselya’dan gelip, Hacırahmanlı Köyüne yerleşen göçmen bir çiftçi ailesinin çocuğudur. Manisa Necatibey İlkokulu’nu, Manisa Ortaokulu’nu (1936) ve parasız yatılı olarak Balıkesir Lisesi’ni bitirdi (1939). Yüksek öğrenimini, üç yıl İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde okuduktan sonra kaydolduğu Askeri Öğretmen Okulu’nda tamamladı (1939-1944). Maltepe Askeri Lisesi’nde bir süre öğretmenlik yaptı. 1945’te bazı öğrenci etkinliklerine katıldığı için yargılandı ve altı ay hapis cezasına çarptırıldı (22.03.1945). Cezaevinden çıktıktan sonra (25.01.1946) Hacırahmanlı Köyüne yerleşip çiftçilik yapmaya başladı. Edebiyat hayatına, lise yıllarında yazdığı şiirlerle başladı, kimi şiir ve öykülerinde Nevzat Çorum ile Ziya Atılgan isimlerini kullandı. Öykü kitapları dışında Aylak Adam (1959), Anayurt Oteli (1973), Canistan (2000) adlı romanları, Ekmek Elden Süt Memeden adlı çocuk kitabı bulunan Yusuf Atılgan, 1989’da İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Bodur Minareden Öte

(a dergisi, İstanbul 1960, 9 öykü: Kasabadan: Evdeki; Saatların Tıkırtısı; Köyden: Tutku; Kümesin Ötesi; Dedikodu; Kent’ten: Yaşanmaz; Atılmış; Çıkılmayan; Bodur Minareden Öte)

Eylemci -Tüm öyküleri-

(Simavi, İstanbul 1993, 12 öykü: Kasabadan: Evdeki; Saatların Tıkırtısı; Köyden: Tutku; Kümesin Ötesi; Dedikodu; Yük; Kent’ten: Yaşanmaz; Atılmış; Çıkılmayan; Bodur Minareden Öte; Eylemci: Ağaç; Eylemci)

Bütün Öyküleri

(YKY, İstanbul 2000, 14 öykü: Kasabadan: Evdeki; Saatların Tıkırtısı; Köyden: Tutku; Kümesin Ötesi; Dedikodu; Yük; Kent’ten: Yaşanmaz; Atılmış; Çıkılmayan; Bodur Minareden Öte; Eylemci: Ağaç; Eylemci; Ekmek Elden Süt Memeden: Korkut’a Masal; Ceren’e Masal)