Menu
Öykücüler Sözlüğü • CEMİRTAŞ CEYHUN

CEMİRTAŞ CEYHUN

1934’te Adana’da doğdu. Adana Erkek Lisesi’ni, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Bölümü’nü bitirdi (1959). Adana Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü’nde çalıştı. İstanbul Mimarlar Odası’nda genel sekreterlik, Mimarlık, Teknik Güç, Edebiyat Cephesi dergilerinde yazı işleri müdürlüğü, Politika gazetesinde genel yayın müdürlüğü yaptı. Harbiye’de açtığı bir kitapevini yönetti (1972-1976), tekrar mimarlığa döndü. Şimdi yayıncılık yapıyor. Edebiyat hayatına, Adana’da çıkan Bugün gazetesindeki bir öyküsüyle başladı (1953). Sonraki öykü ve yazıları Yeni Ufuklar, Seçilmiş Hikâyeler, Dost, Yeditepe, Mavi, Ataç, Varlık, Yelken, Pazar Postası dergilerinde, Milliyet, Cumhuriyet, Yeni Adana, Vatan, Demokrat, Politika gazetelerinde yer aldı. Politika yazılarında Okan Gündüz, Ozan Karataşlı imzalarını da kullandı. Öykü kitapları dışında Asya (1970), Yağmur Sıcağı (1976), Cadı Fırtınası (1982) adlı roman, gezi-anı ve çok sayıda siyasi inceleme-araştırma ve deneme kitabı bulunuyor. Çamasan’ıyla 1972 Sait Faik Hikâye Armağanı’nı, Apatman’ı ile 1975 TDK Öykü Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Tanrıgillerden Biri

(Ataç, İstanbul 1961, 3 öykü: Düşüncesizler; Sessizlik –Piyangoman; Bir Tanrı Vardı;)

Sansaryan Hanı

(Barış, İstanbul 1967; Milliyet, İstanbul 1996, 6 öykü: Patriyot Hayati Sansaryan Hanı’nı Anlatıyor; Sansaryan Hanı; Babamın Saçları; Turna Kuşu Katlamak; Leylâ; Piyangomanlar)

Çamasan

(Sinan, İstanbul 1972; Yazko, istanbul 1983, 7 öykü: Sultan Kurban; Çamasan; Çamur; Namlı Ağam; Velesbit; Gebe; Bin Yıllık Öykü)

Apartman

(Bilgi, Ankara 1974, 2 öykü: Apatman; Kuranşa Ana)

Ada’nın Kuşu

(Cem, İstanbul 1975)

Avşalı Çocuk

(Işık, Ankara 1979, 8 öykü: Ama, Belki Yarın Anlarlar...; Avşalı Çocuk; Horozlu Ayna; Güngör Amca, Köpekbalığı ve Deniz; Yılanı Öldürmek; Öyle Güzel Yağıyordu ki Kar...; Gelincik; Savaş ve Küçük Barış)

Savaş ve Küçük Barış

(AbeCe, İstanbul 1979)

Horozlu Ayna

(Cem, İstanbul 1981)

Babam ve Oğlum

(Cem, İstanbul 1985; Sis Çanı, İstanbul 1997, 7 öykü: Babam ve Oğlum; Belki Yarın Anlarlar; Haşmet Öğretmen; Hele Çocuklar Büyüsün; Leonidas Usta; Güngör Amca, Köpekbalığı ve Deniz; Göçmen Kuşlar)

Eylül Öyküleri

(Cem, İstanbul 1987, 7 öykü: Apohan; “Yok Gençlikli”lerden Biri; Sıkıdüzen; Halil Ya da Hartwig; Körebe; Rüşvet; Ayı İzi)

Ayı İzi

(Sis Çanı, İstanbul 1997, 8 öykü: Rüşvet; Sıkıdüzen; Yok Gençlikli’lerden Biri; Halil Ya da Hartwig; Körebe; Düğün; Apohan; Ayı İzi)

Belki Yarın Anlarlar

(Dünya, İstanbul 2003, 10 seçme öykü: Piyangomanlar; Babanın Saçları; Sultan Kurban; Çamur; Belki Yarın Anlarlar; Babam ve Oğlum; Leonidas Usta; Rüşvet; Apohan; Ayı İzi)