Menu
Öykücüler Sözlüğü • DENİZ SOM

DENİZ SOM

1953’te İstanbul’da doğdu. İlkokulu Antalya ve Üsküdar’da okudu. Kadıköy Koleji’ni, İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. Gazetecilik yaptı; Cumhuriyet, Söz, Hürriyet ve Güneş gazelerinde, Nokta dergisinde çalıştı. Cumhuriyet gazetesinde köşe yazıları yazdı. Öykü kitabı dışında Tepe Tepe İstanbul Her Hangi Bir Yerde (2001), Dere Tepe Anadolu Herhangi Bir Yerde (2002), Yedi Tepe İstanbul (2003), Geze Geze İstanbul Herhangi Bir Yerde (2004) adlı gezi, Sarı Zaman (2003) adlı deneme, Gözleri Bağlı Şahin (1989), Vaziyet (1995), Vurulduk Ey Halkın Unutmadık Seni (1996), Rönesansta Neredeydin? Karşılaştırmalı Tarih (2003) adlı inceleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Yok Devenin Başı

(Günizi, İstanbul 2003, 26 mizahi öykü: Zorunlu Açıklama; Yok Devenin Başı; Dayak Geliyorum Demez; Büyük Ninenin Küçük Maaşı; Tespihin Kerameti; Cefası Beter Ceza; Meraklı Tiryaki; İşsizlik Zaafı; Balık Yağını Yutmadı; Zabıtanın Zaptı; Kaçakçı Turistler; Kitap Kolisi Patlarsa; Tarihi Paralar; Yeni Bir Yaşama Başlarken; Müzedeki Gerçek; Bilgisayardan Çıkmak; İmza Beyanı; Mahallenin Namusu; Noter Tarifesi; Doktorun Çayı Demli Olur; Duman Pulu Kirli Çıktı; Çorba Parası; Avukat Aranıyor; Fıkradaki Gibi; Vergi Denetimi Yapılmıştır; Köye Anket)