Menu
Öykücüler Sözlüğü • NAİL GÜRELİ

NAİL GÜRELİ

1932’de İstanbul’da doğdu. İlkokulu Bandırma ve Beşiktaş’ta, ortaokulu Kabataş Ortaokulu’nda, liseyi Kabataş Lisesi’nde ve Sultanahmet Sanat Enstitüsü’nde okudu. Gazetecilik Yüksek Okulu’nu bitirdi. 1952’den itibaren Hizmet, Son Posta, Vatan, İkdam, Tan, Akşam, Hürriyet, Güneş ve Milliyet gazetelerinde çalıştı. Milliyet gazetesinin Aktüel ekini çıkardı. Türkiye Gazeteciler Sendikası Federasyonu, Türkiye Gazeteciler Sendikası (1980-96) ve Türkiye Gazeteciler Cemiyeti başkanlığında bulundu (1994-). Gür Yayınları editörlüğü (1980-86) ve Milliyet Ödülleri yönetmenliği yaptı (1983). Edebiyat hayatına 1951’de mizah dergisi Kahkaha’da yayınlanan bir yazısıyla başladı. Öykü kitapları dışında Mürekkep Balığı (Ahmet Nail imzasıyla, 1982) adlı şiir, Onuncu Ses (1989) adlı deneme, Evde Kalmış Kızlar (1978), İnsanıyla Sazıyla Sözüyle Yöre Yöre (1982), Gerçek Tanık: Korkut Özal Anlatıyor (1994) adlı röportaj, İki Bir Mayıs (1979), Cinsel Mutluluk (1980), Atatürk’ten Sonra Atatürk (1981), Astsubaylar (1991) adlı araştırma kitapları bulunmaktadır. Bilimsel Lokum ve Seçim Otobüsü’yle 1979 ve 1980 Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Mizah Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Bilimsel Lokum

(Gür, İstanbul 1979, 24 mizahi öykü: Kaç Yavrum Kaç; Bilimsel Lokum; Mutlular Soyu; Hanımefendinin Aşkı; Polisiye; Gel Öp Milletini; Beraberlik Golü; Diyalog Üzerine; Zirve Modası; Politika Okulu; Boşanıyorlar; Çiş Alarmı; Kanun namına Satış; Kep Projesi; Seçmenlerin İşi İş; Köy-Kentten Sonra Bank-Kent; Avanta Avni; Kaşıntının Avantası; Bidon Devri; Seyirci Eğitimi; Nezaket Kursu; Dimdik Ayakta; Avrupai Oluyoruz; Safi Paşa)

Bilimsel Seçim - Seçim Otobüsü

(Gür, İstanbul 1980, 38 mizahi öykü: Seçim Otobüsü: Orta Sağcıların Otobüsü; Orta Solcuların Otobüsü; Tarafsız Gözlemci; Kuyu; Halkın Kıyıları; Seçim Yağı; Politikanın İnceliği; Seçime Bir İki; Başbakan Olacak Adam; Babaların Babası, Şam Babası; Düştü Düştü, Ne Düştü?; Tarihe Işık Tutuyoruz; Bakan’ın Bilmem Nesi; Açık Oturum; Bilimsel Lokum: Kaç Yavrum Kaç; Bilimsel Lokum; Mutlular Soyu; Hanımefendinin Aşkı; Polisiye; Milletini; Beraberlik Golü; Diyalog Üzerine; Zirve Modası; Politika Okulu; Boşanıyorlar; Çiş Alarmı; Kanun Namına Satış; Kep Projesi; Seçmenlerin İşi İş; Köy-Kentten Sonra Bank-Kent; Avanta Avni; Kaşıntının Avantası; Bidon Devri; Seyirci Eğitimi; Nezaket Kursu; Dimdik Ayakta; Avrupai Oluyoruz; Safi Paşa)

Biz Bu İhtilali Niye Yaptık?

(Gür, İstanbul 1988)

İhtilalin Gülleri

(Gür, İstanbul 1988)

Cehennem Kahkahası

(Gür, İstanbul 1992)