Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • RAGIP ŞEVKİ YEŞİM

    1910’da Leskovik / Makedonya'da doğdu. İlkokulu İstanbul’da (1924), ortaokulu Mesin’de okudu (1927). Antalya Lisesi’ni bitirdi. Mersinde bankacılık ve gazetecilik yaptı...

  • RAHİME HENDEN

    1961’de Arfli köyü/Bulancak/Giresun’da doğdu. İlkokulu köyünde, ortaokulu İstanbul’da okudu. İstanbul’da Eyüp ve Bulancak Lise’lerinde bir süre okudu, liseyi bitirmeden ça...

  • RAKIM ÇALAPALA

    1909’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Mehmet Rakım Çalapala. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. Bir süre Osmanlı Bankası’nda çalıştı (1932), öğretmenlik yaptı. Ç...

  • RAMAZAN DİKMEN

    1956’da Karyağmaz köyü / Dursunbey / Balıkesir'de doğdu. İlköğrenimini Karyağmaz'da, hafızlık eğitimini Dursunbey'de, ortaöğrenimini 1970'de yatılı öğrenci olarak İstanbu...

  • RAMAZAN GÜNEŞ

    1964’te Dursunbey/Balıkesir’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Dursunbey’de tamamladı, Veteriner Fakültesi’ni bitirdi. Halen Dursunbey’de veteriner hekimlik yapıyor.. Öykü...

  • RAMAZAN KORKMAZ

    1945’te Adana’da doğdu. Yüksek Gazetecilik Okulu’nu bitirdi. Öğretmenlik yaptı.

  • RASİM ÖZDENÖREN

    1940’da Kahramanmaraş’ta doğdu. A. Gaffar Taşkın, Celil Kahvecioğlu, Mahmut Çukuroba müstear isimlerini de kullandı. İlk ve orta öğrenimini Kahramanmaraş, Malatya, Tuncel...

  • RECAİZADE MAHMUT EKREM

    1847’de Vaniköy / İstanbul’da doğdu. Vanikoy Sıbyan Mektebi’nde, Beyazıt Rüşdiyesi’nde ve Mekteb-i İrfan’da okudu (1858). Sağlık problemleri nedeniyle Harbiye İdadisi’nde...

  • RECEP SEYHAN

    1956’da Yeşilyurt / Taşova / Tokat’ta doğdu. Tokat İmam-Hatip Lisesi’ni (1974), İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1979). Lisans eğitimini AÜ Eğitim Fakültesi’...

  • RECEP ŞÜKRÜ GÜNGÖR

    1971’de Maraş’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Maraş’ta tamamladı. CÜ Edebiyat Fakültesini bitirdi. Bir grup arkadaşıyla Martı ve Yitik Düşler edebiyat seçkisini çıkardı....

  • REFET URAL

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Tıp doktoru olduğu bilinmektedir.

  • REFİİ KEBABCIYAN

    1945’te İstanbul’da doğdu. İlkokulu Elmadağ’daki Bezazyan Ermeni Okulu’nda, orta okul ve liseyi Alman Lisesi’nde okudu (1964). Almanya’nın verdiği bursla Göttingen Üniver...

  • REFİK AHMED SEVENGİL

    1903’te İstanbul’da doğdu. Darülfünun’daki öğrenimini yarıda bıraktı. İfham’da gazeteciliğe başladı (1919), Kurun ve Vakit gazetelerinde çalıştı. Üsküdar Amerikan Kız L...

  • REFİK ALGAN

    1952’de Ankara’da doğdu. İlköğrenimini Ankara ve İstanbul’da tamamladı. Kadıköy Maarif Koleji’ni, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’ni bitirdi. Tıbbi danışman olarak çalıştı; satr...

  • REFİK AYDIN

    1950’de Özbaşı köyü / Söke / Aydın’da doğdu. Nazilli İlköğretmen Okulu’nu, Balıkesir Necatibey Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1972). Çeşitli ortaokul ve liselerde Türkçe v...

  • REFİK HALİT KARAY

    1888’de İstanbul’da doğdu. Vezneciler’de Şemsu’l-Maarif’te, Göztepe’de Taş Mektep’te okudu; özel dersler aldı. Mekteb-i Sultani’yi ve Mekteb-i Hukuk’taki öğrenimini tam...

  • REFİK ÖZDEK

    1928’de Köstence/Romanya’da doğdu. Refik Şevki müsear ismini de kullandı. Galatasaray Lisesi’ni bitirdi. İÜ Hukuk Fakültesi’nde başlayan yüksek öğrenimini Çapa Eğitim Ens...

  • REHA MAĞDEN

    1995’te Ordu’da doğdu. Tam adı Reha Oğuz Mağden. Ilkokulu Ordu’da, ortaokul ve liseyi Ankara’da okudu. HÜ Sosyoloji ve İdare Bölümü’nü bitirdi. Vekil öğretmenlik (1975-...

  • REMZİ ÇAYIR

    1959’da Kahramanmaraş’ta doğdu. AÜ Fen Fakültesi öğrencisiyken, siyasal nedenlerle tutuklandı (1979), Gaziantep Cezaevi’nde yattı. Hapishane günlerinde edebiyatla ilgile...

  • REMZİ İNANÇ

    1935’te Diyarbakır’da doğdu. Diyarbakır Ziya Gökalp Lisesi’ni bitirdi, AÜ Hukuk Fakültesi’ndeki öğrenimini tamamladı. Çocuk Esirgeme Kurumu’nda memur (1956-60), Devrimci...