Menu
Öykücüler Sözlüğü • ARTUN ÜNSAL

ARTUN ÜNSAL

1942’de İstanbul’da doğdu. Paris Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni (1966), Siyasal İncelemer Enstitüsü’nü bitirdi (1967). Siyasal bilinler dalında doktora yaptı. Hacette, Ankara (1970-1983), Galatasaray (1994) ve Bozgaziçi üniversitelerinde öğretim görevlisi ve öğretim üyesi olarak çalıştı. Hürriyet gazetesinin Paris temsilciliğini, Le Monde ve Journal de Cenevre gazetelerinin Türkiye temsilciliğini yürüttü. Halen Hürriyet ve Posta gazetelerinde mutfak eleştirileri yazıyor. Öykü kitabı dışında Süt Uyanınca – Türkiye Peynirleri (1999), Ölmez Ağacın Peşinde – Türkiye’de Zeytin ve Zeytin Yağı (2000), Tribün Cemaatinin Öfkesi – Ticarileşen Türkiye Futbolunda Şiddet (2005), Nimet Geldi Ekine – Türkiye’nin Ekmeklerinin Öyküsü (2006), Silivrim Kaymak – Türkiye’nin Yoğurtları (2007 adlı araştırma ve toplumsal şiddet konularında bilimsel kitapları bulunuyor.

Öykü Kitapları:

Kamil ile Meryem’e Dair

(?, ? 1991; YKY, İstanbul 1996, 12 öykü: Işık Dağı Derler, Arka Tarafı da Bizim Köy; Kaçalım, Kaçalım; Kamil, Kağızman’da Süvari; Artık Bizim de Bir Kondumuz Var; Fındık Gibiydi O Kadın; Çalıştık Malıştık; Doktor, “Alın Gömün” Dedi; Bakır Güğüm Aldım, Kazanlar Aldım; Köyde Babamızın Yuvası Tütecek; Allah Herkese Öyle Çocuk Versin; Sen On Konuşacaksın, Karı Yarım Konuşacak; Kondu, Apartman Olursa)