Menu
Öykücüler Sözlüğü • M. KANSU

M. KANSU

1938’de Baf / Kıbrıs’ta doğdu. Teachers Training Collge’i (1958), Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü(1960), Hacettepe Üniversitesi Mezuniyet Sonrası Eğitimi Fakültes’ni bitirdi (1970). Glasgow (Sokçya) Jordan Hill ÜNiversitesi’nde uygulamalı halk eğitimi okudu (1976). Edebiyat hayatına 1961’de yazdığı öykülerele başladı. Kıbrıs’ta Şölen dergisinin kurucuları arasında yer aldı. Öykü kitapları dışında İkinin Yaşamı (1960), Piramit Acısı (1962), Direnişten Önce (1968), Marazlıyım Size ve Zamana (1995), Alacakaranlık (1966), Şaşırtıcı Bir Rüzgardır Değişim (1997) adlı şiir, Bir Çığlık Kaç Renge Parçalanır (1995 adlı deneme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Bir Elin Sıcaklığını Çaldım

(?, 1995)

Bir Solucanın İntihar Girişimi

(Cem, İstanbul 1998, 25 öykü: Sezar ile Cezar; Kuşkunun Çizdiği Ölüm; Bir Başka Renge Dönüşürdü Acılarla Yüzleştikçe; Çin Vazosu; Gölün Yüzeyindeyim, Bembeyaz; Yapay Işığı Benimsemenin Bedeli; Gazetedeki Övgü olmayan Övgü Konusu; Aç Çocuğa Öykü; Uğultusuz, Uzun Bir Önsevişme; Kalın, Kurşuni Bir Bulut; Bir Solucanın İntihar Girişimi; Öldüren Her Can Benim, Zorunluyuz Hayatın Ön Bahçelerine; Yaşamın Yeni Bir Düzleminde; Yürüyen Senfoni; Renksizliğin Ayrımında olmak; Akın, İyi ki Yaşlandın; Beyaz Bir Gemi Süzülür Okyanusta; Çoğalan Bir Ateşle; İyiler ve Kötüler Ayı Gökyüzü Ahtında; Öte Yandaki Aşk Zamanı; Kaldırımda Oturan Turuncu Kedi; Engin Bir Sessizliğin İçinde; Kaçacak Yer Kalmadı; Hâlâ Titreyen Yağ Kandilleri)