Menu
Öykücüler Sözlüğü • ALİ POYRAZOĞLU

ALİ POYRAZOĞLU

1946’da İstanbul’da doğdu. Konservatuar Tiyatro Bölümü’nü bitirdi. Tiyatro eğitimi İngiltere ve Fransa’da sürdürdü. Şehir Tiyatroları’nda, Dormen, Kenterler, Ulvi Uraz, Gülriz Sururi – Engin Cezzar tiyatrolarında oyuncu ve yönetmen olarak çalıştı. Ali Poyrazoğlu Tiyatrosu’nu kurdu (1972), yönetimi üstlendi; ortalama 60 oyun sahneledi, 69 sinema filminde rol aldı. Yunanistan, Almanya, İsviçre, İngiltere ve ABD (Broadway)’de oyunlarını sergiledi. Televizyon dizilerinde oynadı. Öykü kitabı dışında Ödünç Yaşamlar (1999), İçimdeki Timsah (2006) adlı anlatı kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Bir Sen Kaldın Yalnızlık Gelince

(MerkezKitaplar, İstanbul 2006, 66 küçücük öykü: Bir Sen Kaldın Yalnızlık Gelince; Tünel; Aşşşk!; Ş.İ.T.; Okulu Kıran Çocuklar İçin; Hükümsüzdür; Kısmet; Yaşasın Sanat 1; Bestekar; İntermezzo; Hocanın Karnesi; Uçurtma; Portatif Çözüm; Hayalle Gerçek; İzin Günü; Hayatım Roman; Sırayla; Manzaralı Mezar; Sağlığınıza!; Ev Değil Tımarhane; Noktürn; Paça Çorbası; Yaşasın Sanat 2; Orhan Veli İçin; Tüccar; İli El Ateş; Pazarlık; Rezil Olduk, Rezil; Yaşasın Sanat 3; İnce Düşünce; Dünya Hali; Dışarıda Bahar, İçimde Kış Yelleri; Halikarnas; Aşkımız Tarih; Horoz Öldü; Hangisi?; Tersi ve Yüzü; Kuş Uçmaz; Şapka; Ailem Beni Seviyor; Bereketli Döngü; Ekmek Parası; Düz Mantık; Paylaşmak; Karımla Ben; Dönüşüm; Tek Kişilik Hücreler; Uyum; Kirli Çamaşırlar; Amiral; Hal ve Gidiş; Kel Kör Kirpi; Mahrem; Perde Arası; Sıfırcı Kerem; Yabancı; Umut; Tanımadığım Adamlar; Şah Mat; Havada; Yaşasın Sanat 4; Erkek Milleti; Yürüyüş; Yüzündeki Güller; Meslek Aşkı; Sessizlik)