Menu
Öykücüler Sözlüğü • ABDULLAH HARMANCI

ABDULLAH HARMANCI

1974’te Konya’da doğdu. Konya İmam Hatip Lisesi’ni (1992), SÜ Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1996). Edebiyat hayatına 1995’de Dergah dergisinde yayınlanan bir öyküsüyle başladı. Öykü ve yazıları Dergah, Kırklar, Hece, Çerağ, Düş Çınarı, Kırkikindi.com, Hece Öykü, Kitap-lık ve Kökler dergilerinde yer aldı. Yerlere Göklere’siyle Türkiye Yazarlar Birliği 2007 Hikaye Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Muhteris

(Timaş, İstanbul 2002, 12 öykü: Umur Bey Hikayeleri: Umur Bey Günleri; Umur Bey Akşamları; Umur Bey / Doğu Anlatısı; Umur Bey Ukdeler; Umur Bey Caddelerde; Yiten Yüzyıl: Uzun Yassı Eşekmaya; Gerekçe; Daral; Taşra Lisesi; Edebiyat Tarihçisine Notlar: Filika; Ardıç Acı; Edebiyat Tarihçisine Notlar)

Ertesi Dünya

(Birun, İstanbul 2003, 23 öykü: Tufandan Önce; Leke; Asa; Ermiş; Kargışlarla; Lema Sebekteni; Sonradan Önce, Önceden Sonra; Bilmiyorum Niçin; Dubara; Söyle Sen Hangisisin; Tırnak İçinde; Liyakat; Esrar; Mahşerde; Yanık; Değişim; Nafile; Kızlar Geliyor; Öğle Namazını Nasıl Kıldım; Orhan Batıbey Olmak; Sorgu Akşamı; Yerin Dibi; Yaşam Bir Iska)

Yerlere Göklere

(Ebabil, Ankara 2007, 43 öykü: Yerlere Göklere: Manzara Resmi; Karşılaşma; Kuyu; Dünyaya Bir Daha; Esas Fiil; Mezarına İzmarit; Meleğim Benim; Yokuş Yukarı; Bir Cumartesi; Mendil Altında; Bütün Renkler; Şırınga; İlk Cinayet; Yokedici; Göl; Ezan Vakti; Melek Kanadı; Siren Sesi; İpince Kıpkırmızı; Dede ve Torun; Şükür; Kravat; Gerçi; Dokuz; Ceviz Ağacı; Caddelerden Birinde; Gülümseme; Görünmez Kaza; Daireler; Yırtılan Bir Yelken Gibi; Bulutlar; Adem ve Oğulları; Ölüm Haberi; Ölüm Sayı; Aynı Dünya; Hayat Cetveli; Gözler Albümü; Aralıkta; Geri Dönüşüm Kutusundan Geri Dönemler: Kinetiks, Reyhan ve Reyhan; Ukde; Sekizinci Gün; Kürek)