Menu
Öykücüler Sözlüğü • MUZAFFER BUYRUKÇU

MUZAFFER BUYRUKÇU

1930’da Fertek köyü/ Niğde’de doğdu. Buyrukçu bir yaşındayken, ailesi Yalova’ya yerleşti. Yalova’nın Koruköy İlkokulu’nda, İstanbul’da Yenikapı Ortaokulu’nda, kısa bir süre Pertevniyal Lisesi’nde okudu. Kalorifercilik, kunduracılık, Son Telgraf gazetesinde müstahdemlik, katiplik ve İstanbul Toprak Mahsulleri Ofisi’nde memurluk yaptı (1950-1970). 1971’de Emekli oldu. Edebiyat hayatına 1945’te Son Telgraf’ta yayınlanan “Yıkılan Yuva” adlı öyküsüyle başladı. 1946’da Tanin gazetesinin öykü yarışmasını kazanmasından sonra gazetelerde magazin-öyküleri yazmaya başladı. Öykü kitapları dışında İstikbalin Sesi (E. Kömürcügil’le ortak, 1945), Kalplerin Feryadı (S. Yalçın’la ortak, 1947) adlı şiir, Bir Olayın Başlangıcı (1969), Gürültülü Birkaç Saat (1969), Dar Sokaklardaki Duman (1992), Gece Bitmedi (1995), Dışarıdaki Rüzgar (1998), Ucu Güllü Kundura (1998), Akan Sular Şarap Olsa (1998), Eski Defterler (1999) adlı roman, Arkası Yarın (1976), Sıcak İlişkiler (1982), Dillerinde Dünya (1985), Arkadaş Anılarında Orhan Kemal (1984), Sayılı Günler (1986), Anında Görüntü (1992), Dünden Bugüne (1997), İlişkiler Arasında Bir Gezinti (1998), Yaşadığımız ve Yaşamlar (2000) adlı günlük kitapları bulunmaktadır. Bulanık Resimler’le 1962 TDK Hikâye Ödülü’nü, Kavga ile de 1968 Sait Faik Hikâye Armağanı’nı, Yüzün Yarısı Gece ile 1994 Yunus Nadi Öykü Armağanı’nı ve 1995 Haldun Taner Öykü Ödülü’nü kazanan Muzaffer Buyrukçu 2006’da İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Katran

(Yeditepe, İstanbul 1956, 8 öykü: Sevinci Yok Eden Gerçek; Uyku; Asalaklar; Kâbuslu Bir Gece; Yem; Dönüş; Dökümcüler sokağının Sarhoşları; Katran)

Acı

(Yeditepe, İstanbul 1957)

Korkunun Parmakları

(Ataç, İstanbul 1959, 11 öykü: Korkunun Parmakları; Dünyada Bir Gece; Hasan; Koku; Ölüler; Her Yerde Onlar; Bir Ev; Her Şey Bittiği Yerde Başlar...; Karanlık; Savaş; Sisli Baklalar)

Bulanık Resimler

(Düşün, İstanbul 1961, 10 öykü: Bulanık Resimler; Ayrılık Arıları; Düşlerdeki Lambalar; Sel suları Gibi; Kırık Cam Parçaları; Şarkılardan Yapılmış Döşekler; Dopdolu Sevinçlerle; Kıpkırmızı Aşk Atları; Masalların Dehşet Köşeleri; Yaşayan Ölü)

Kuyularda

(Çan, İstanbul 1962, 3 öykü: Kuyularda; Tel Örgüler; Durgun Suların Altında)

Cehennem

(Dönem, İstanbul 1966)

Kavga

(Habora, İstanbul 1967, 1 uzun öykü: Kavga)

Mağara

(E, İstanbul 1971, 10 öykü: İkinci Hasan; Bozuk; Mağara; O Sürekli Kavga; Balon; kara Yüzler; tedirginler; Zor; Onlar; Kalın Ayak Sesleri)

Şarkılar Seni Söyler

(Adam, İstanbul 1982, 8 öykü: Bilmece Gibi; Bir Yolağzında ve Yollar Yollar; Büyük Oyundan Bir Parça; Şarkılar Seni Söyler; Mahkumlar; Sevincin Damarları; Filmin İkinci Yarısı; Günler Geçmezken)

Günlerden Bir Gün

(Yazko, İstanbul 1983, 6 öykü: Gönlü Yaralı Bir Kızın Acıklı Serüveni; Bir Gizli Sevdanın Çığlıkları; Beyazı Karartan Acılar; Evlerden Sokaklara Sürükleniyor Her Şeyim; Fatma Teyzenin Duyguları; Günlerden Bir Gün)

Hüzünlü Kar Çiçekleri

(Boyut, İstanbul 1987, 4 öykü: Evdeki Gece; Hüzünlü Kar Çiçekleri; Yaşamı Aşktan uzun Sessiz Gramofon Çiçeği; Bir Şeyler Kırılınca)

Her Yer Karanlık

(Cem, İstanbul 1989, 7 öykü: Düş Gibi Bir Şey; sıcak sularda Buzdan Bir Yelkenli; Kaygıların Gölgesinde; Her Yer Karanlık; Küçük Kara Bulutlar; Her Şey Bir Anda; Herkesin Bildiği Şeyler)

Bin Hüzün

(Cem, İstanbul 1990)

Şarkı Gibi

(Gendaş, İstanbul 1992, 5 öykü: Delifişek Kahkahalar; Şarkı Gibi; Neşeler, Sesler, Acı-lar; Gönüllü Polisler Düğünde; Isırganların Dansı)

Yüzün Yarısı Gece

(Bilgi, Ankara 1994, 6 öykü: Yüzün Yarısı Gece; şeytanın Jandarma Kumandanı; Yeniden; Hotozlu Şevkiye Hanımın Elmasları; Karmaşanın İçinde Yanan Ateş; Mor karanfil ve Ceviz Oynayan Kızlar)

Bir Aşk Daha

(Sel, İstanbul 1996, 2. basım, Sel, İstanbul 1997, 10 öykü: Tapınak ve Börek; Dünlerden Biri; Bir Aşk Daha; O günkü Gibi; Ufuklardaki Cambazların Gösterileri; Sıkıntılı Bir Gezinti; Kara Gölgenin Örümceği; Yüreğin İçine Kazılan; Masa, Bir Serüven)

Telefon Konuşmaları

(Sel, İstanbul 1997, 11 öykü: Gizli Rüzgarlar; Gece Arayan Gölgeler; En Lezzetli Yemekler; Pizza Olayı; Bamya Durağındaki Cinayet; Tadların Altındaki Kirler; Uzaklardan Bir Ses; Cadılar ve Ana; Ölüm Tahsildarı; Aşk Bir Rüyadır Herkesin Göremediği; Mecburiyet Sütlacı)

Dumanı Tüten Çay Gibi

(Sel, İstanbul 1999, 9 öykü: Kaygıların Gölgesinde II; Kaygıların Gölgesinde III; Ay Kokuyor; Camsız Zaman Pencereleri; Yolculuk Var Her Yere; Sıradan Bir Olay; Sonsuz Bir Film; İncecik Sevinçlerin Ucunda; Acaip Garaip Adalarında Bir Papağan)

Yalnızlığın Arkasındaki Gülümseme

(Adam, İstanbul 2001, 9 öykü: Sürükleniş; Bitli Kız ve Dansöz Nena; Kapılar; Eve Dönerken; Kuyruklu Yıldız Çiçeği; Saçak Altında; Yalnızlığın Arkasındaki Gülümseme; Renksiz Görüntüler; Olaylı Bir Gece)

İpek Pijamalı Katiller

(Alkım Yayınevi, İstanbul 2004, 15 öykü: Ceza ve Kurtarıcı; Sokaklara Sıçrayan Olaylar; İpek Pijamalı Katiller; Karın Sesi Yoktu; Onu Gördüğüm Gün; Dişlerinde Yağmur Damlaları; Kırmızı Gül Demet Demet; Tedirginlik Salıncağı; Beklenen Yolcu; Gülme Ağacının Halkaları; Helikopterli Güzelin İşkembe Çorbası ve Aşk; Mayhoş Şeylerle Birlikte; Sıkıntı; Tünelin Ucunda Işık; Gülizar’ın Mavisi)

Ay Kokuyor

(Dünya, İstanbul 2004, 8 öykü: İkinci Hasan; Şarkılar Seni Söyler; Sıcak Sularda Buzdan Bir Yelkenli; Yüzün Yarısı Gece; Bir Aşk Daha; Ufuklarda Cambazların Gösterileri; Bamya durağında Cinayet; Ay Kokuyor)