Menu
Öykücüler Sözlüğü • TUNA BALTACIOĞLU

TUNA BALTACIOĞLU

1924’te İstanbul’da doğdu. Eğitimci-yazar Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu’nun oğlu. Robert Koleji’ni (1944), İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Filolojisi’ni bitirdi. Mersin’de yayınlanan Akın (1945-56) gazetesinde köşe yazıları yazdı, Son Posta gazetesinde muhabirlik ve yazarlık yaptı (1949-50). Dost dergisini, Memet Fuat’la birlikte Kısa Hikâye Cep Kitapları’nı (1947-49, 8 sayı), Memet Fuat, Oktay Verel ve İ. Bekir Tez ile Kitaplar dergisini (1950, 11 sayı) çıkardı. Altınyurt Spor Kulübü’nün kuruluşuna katıldı, genel sekreterliğini (1966) ve başkanlığını yürüttü (1995). Cumhuriyet gazetesinde eğitim konularında yazılar yazdı (1991-97). Edebiyat hayatına 1941’den itibaren Yeni Adam dergisinde yayınlanan öykü ve karikatörüleriyle başladı. Öyküleri daha sonra Seçilmiş Hikâyeler’de yer aldı. Öykü kitapları dışında, Bilinmeyen Yolları ve Yönleriyle Yugoslavya (1979), Çağdaş Eğitim Üzerine (1996), Yeni Adam Günleri (1998), Altınyurt: 40 Yılın Öyküsü (1999), Savaş İçinde Barış: Kore Savaşı Anıları (2000) adlı kitapları ve M. La Roux ile S. Maugham’dan çevirileri bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Aşk ve Sümüklüböcek

(Nam, Memet Fuat’la birlikte, Nam, İstanbul 1946, 13 öykü: Baharatçı Kemal Bey; Açlık; Bir Apartman İçi; Bitkin; Sinir Hastası; Mehmet Fuat: Kız Yusuf; Arif Usta; Ömer Abdi; Ahmed’in Hikâyesi; Güreş; Kumar; Sümüklü Böcek)

İnsanlarımız

(Peva, İstanbul 1996)