Menu
Öykücüler Sözlüğü • BAKİ KOŞAR

BAKİ KOŞAR

1969’da Batman’da doğdu. Tam adı Abdülbaki Koşar. İlk ve orta öğrenimini Batman’da tamamladı. Bir süre AtaÜ Edebiyat Fakültesi’nde okudu. Aktüel ve Akis dergilerinde, Flash TV, CNN Türk, Habertürk ve Birgün Gazetesi'nde de çalıştı. Kimi dergilerde serbest yazarlık yaptı, Turuncu dergisi ve Turuncu Medya Haber Müdürlüğü görevlerinde bulundu. Edebiyat hayatına ortaokul yıllarında çocuk ve gençlik dergilerinde yayınlanan yazılarıyla başladı. Öyküleri İskenderiye Yazıları, Kardelen, Birey, İkindi Yazıları dergilerinde yer aldı. Öykü kitabı dışında Kilidi Sırlı Anahtar (2002), Tarkuşu (2004) adlı romanları bulunan Baki Koşar, 2006’da İstanbul’da öldürüldü.

Öykü Kitapları:

Kader Oteli’nde Bir Aşk Cinayeti

(Turuncu, İstanbul 2003, 13 öykü: Kader Oteli’nde Bir Aşk Cinayeti: Smryna’dan Basmane’ye Bakmak; Ceneviz Meyhanesi’nde Aynalar Aynalar İçinde İzmirli Şahane Şehnaz’ın Sureti; Kader Oteli’nde Kader Ağlarını Örerken... Bir Siyah Beyaz Türk Filmi miydi Yoksa Kader?; “Hayır, Onu Ben Öldürdüm! Yalan Söylüyor Hakim Bey, Onu Ben Öldürdüm. Çünkü Onu Ölesiye, Öldüresiye Seviyordum!; Ahır Kafro / Son Kafile; Denizi Olmayan Yusuf; Kuyuda; Şato’nun Saklı Surları; Issız Bir Durakta – Yaşayan Ölüler Otobüsü; Samira ile Mustafa Masalı; Deli Vesile’nin Çölü; Bakırdan Türküdür Taş Oymaları)