1952’de Kayırlı / Niğde’de doğdu. Kayırlı köyü İlkokulu’nu, Kayseri İmam Hatip Lisesi’ni bitirdi (1974). DTCF Latin Dili ve Edebiyatı ile İngiliz Edebiyatı bölümlerindeki ...
1926’da Göğceli / Osmaniye / Adana’da doğdu. Asıl adı Kemal Sadık Gökçeli. Kadirli İlkokulu’nu bitirdi. Ortaöğrenimini tamamlamadı. Kadili’de Irgat katipliği, ırgatbaşıl...
1908’de Üsküp’te doğdu. Kadıköy Osman Gazi İlkoulu’nda, Üsküp Fransız Mektebi’nde okudu. Galatasaray Lisesi Ticaret ve Bankacılık Bölümü’nü bitirdi. Ziraat ve Merkez ban...
1954’te Tercan / Erzincan’da doğdu. Ankara Eğitim Enstitüsü’nü ve Bankacılık Enstitüsü’nü bitirdi. Bankada çalıştı (1976-87). Banka ve Sigorta İşçileri Sendikası’nın (BA...
1972’de doğdu. Şarkıcı ve şarkı sözü yazarı. Öykü kitapları dışında Herkes İçin Uzaklar (1999) adlı bir anlatı kitabı bulunuyor.
1957’de İzmir’de doğdu. Gazeteci Yalçın Pekşen’in karısı. İlk ve orta öğrenimi İzmir’de tamamladı. Yükseköğrenimini yarıda bıraktı. Cumhuriyet Gazetesi sanat servisind...
1979’da Kozluk/Batman’da doğdu. İlk öğrenimini köyünde, orta öğrenimini Batman Endüstri Meslek Lisesi’nde tamamladı. DÜ Siirt Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nü...
1948’de İzmir’de doğdu. Talas Amerikan Ortaokulu’nu, Robert Koleji’ni, İÜ Piskoloji Böpümü’nü bitirdi. EÜ’nde Güzel Sanatlar adlında yüksek lisans yaptı. Fransız Hükümeti’...
1968’de Eskişehir’de doğdu. İlk ve orta öğretimini Ankara’da tamamladı; HÜ İşletme Bölümü’nü bitirdi. Seslendirmeci, oyuncu, radyocu ve televizyoncu olarak çalıştı. Ed...
1923’te İstanbul’da doğdu. Rumelihisarı Tateosyan ve Taksim Esayan Okulu’nda okudu (1937). Eğitime devam etmedi ancak dayısının kişisel kütüphanesinden yararlanarak bilgis...
1870’de Hasköy / İstanbul’da doğdu. Galata Getronagan Ermeni Lisesi’ndeki eğitimini hastalığı nedeniyle tamamlamadı. Kendi çabalarıyla Fransızca öğrendi, tarihle ilgilend...
1957’de Ankara’da doğdu. “Müderrisoğlu” soyasını da kullandı. Ankara Maarif Koleji’ni, AÜ Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü’nü bitirdi; aynı kürsüde asistanl...
1965’te İstanbul’da doğdu. Sabahattin Eyüboğlu, Bedri Rahmi Eyüboğlu ve İsmet Z. Eyüboğlu’nun akrabasıdır. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. Lise yıllarında A...
1963’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Yeşim Taş Türköz. İlk ve orta öğrenimini Giresun’da tamamladı. ODTÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Psikolojini Bölümü’nü bitirdi (1985). Aynı fa...
1934’te İstanbul’da doğdu. Galatasaray Lisesi’ni (1954), Cenevre Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni (1961) bitiridi; aynı fakültede doktora yaptı. İstanbul’da serbest avuka...
1932’de Erzincan’da doğdu. Galatasaray Lisesi’ni, Lozan Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1957). Dışişleri Bakanlığı’nda çalıştı, Sofya, Brasilia, Lizbon ve Brükse...
1939’da Ankara’da doğdu. Ankara Kız Lisesi’ni (1956), AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi Maliye ve İktisat Bölümü’nü bitirdi (1961). Maliye Bakanlığı, Hazine Genel Müdürlüğü...
1958’de Ankara’da doğdu. Tam adı Hacer Yıldız Ramazanoğlu Kavuncu. Ankara Kız Lisesi’ni, HÜ Eczacılık Fakültesi’ni bitirdi. Ülkücü Gençlik Derneği’nde yönetim kurulu üye...
1935’te İstanbul’da doğdu. Kuleli Askeri Lisesi’ni, Kara Harp Okulu’nu, Kara Harp Akademisi’ni bitirdi (1971). Natoda görev yaptı. Kendi isteğiyle, kurmay albay rütbesin...
En son aranan öykücüler