Menu
Öykücüler Sözlüğü • NAZAN BEKİROĞLU

NAZAN BEKİROĞLU

1957’de Trabzon'da doğdu. Trabzon İskenderpaşa İlkokulu’nu (1968), Trabzon Lisesi’ni (1874), AtaÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi (1978). Trabzon Endüstri Meslek Lisesi’nde öğretmenlik yaptı (1980-85) KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bölümü'ne öğretim görevlisi olarak girdi. (1985). Orhan Okay yönetiminde, Halide Edib Adıvar'ın Romanlarının Teknik Açıdan Tahlili konulu doktorasını tamamladı (1987). Şair Nigâr Hanım konulu çalışmasıyla doçent (1995), bilahare profesör oldu (2001) Halen, Fatih Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. 1985’ten itibaren, öykü ve denemeleri, Dolunay, Milli Kültür, Türk Edebiyatı, Yedi İklim, Milli Eğitim, Dergâh, Yeni Ufuk dergilerinde ve Zaman gazetesinde yer aldı. Öykü kitapları dışında, Şair Nigâr Hanım (1998), Halide Edip Adıvar (1999) adlı inceleme, Yûsuf ile Züleyha (2000) adlı halk hikâyesi, İsimle Ateş Arasında (2002) adlı roman, Mor Mürekkep (1999), Mavi Lâle (2001), Cümle Kapısı (2003) adlı deneme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Nun Masalları

(Dergâh, İstanbul 1997, 12 öykü: Hatta ve Padişah: Hat ve Rasat; Kayıp Padişah; İri Kara Bir Leke; Âyine-i Mücellâda Nihanız; Genç Mezarlık Bekçisi, Genç Kalfa ve Son Padişah: Ahter-suhte, Hû ve Lâle; O Yakamoz, O Yıldız; Onların Son Öyküleri; Nakkaşın Yazılmadık Hikâyesi; Diğerleri: Bahçeli Tarih; Akşamın Ağası; Kara Yağmur; Ve Nigâr Hanım, Sevgili: Nigâr Hanım, Sevgili)

Cam Irmağı Taş Gemi

(Timaş, İstanbul 2006, 6 öykü: Be; Kül Rengi Küçük Kuş ile Beyaz Mermer Şehir; Mavi Gül Dalı; Cam Irmağı Taş Gemi; Zeyl: Nihade’nin Beşinci Defteri; Gülibrişim Tazurrusu)