Menu
Öykücüler Sözlüğü • AYLA KUTLU

AYLA KUTLU

1938’de Antakya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Antakya, İskenderun, Gaziantep ve Antakya’da tamamladı. AÜ kara Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi (1960). İçişleri Bakanlığı, Devlet İstatistik Enstitüsü Başkanlığı, Başbakanlık Kanunlar ve Kararlar Dairesi Başkanlığı, Ziraat Bankası Genel Müdürlüğü, Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü’nde eğitim, danışmanlık, organizasyon ve metod birimlerinde çalışarak emekli oldu (1960-1980). Kültür Bakanlığı Yayımlar Daire Başkanlığı göreviyle bir süre daha memurluk yapan Kutlu, şimdi sadece edebiyatla uğraşıyor. Edebiyat hayatına Özgür İnsan dergisinde Aygen Barel müstearıyla yazdığı öykülerle (1976-77) başladı. Öyküleri Türk Dili, Sanat Olayı, Gösteri, Varlık dergilerinde yer aldı. Öykü Kitapları dışında Kaçış (1979), Islak Güneş (1980), Cadı Ağacı (1983), Tutsaklar (1983), Bir Göçmen Kuştu O (1985), Hoşça Kal Umut (1987), Kadın Destanı (1994), Emir Beyin Kızları (1998) adlı roman ve çok sayıda çocuk kitabı bulunmaktadır. Sen de Gitme Triyandafilis’yle 1991 Sait Faik Hikâye Armağanı’nı, Mekruh Kadınlar Mezarlığı’yla 1996 Yunus Nadi Öykü Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Hüsnüyusuf Güzellemesi

(Bilgi, Ankara 1984, 9 öykü: İzinli; Hüsnüyusuf Güzellemesi; Sonbalar Öyküsü; Mikail Usta; Bal Biriktiren Kız; Babaya Çiçek Götürmek; Eski Bir Çocuklugun Ardında; Uzaklıklardan, Yalnızlıklardan; Belirsiz Bir Sızıyla)

Sen de Gitme Triyandafilis

(Bilgi, Ankara 1990, 9 öykü: Sen de Gitme Triyandafilis; Altın; Eski Bir Türküye Ağıt; Gitmeyi Bilmek; Gülperi; Üçgenin Perişan Kenarı; Can Kuşu; Bütün Yeşiller... Bütün Maviler; Ay ve Su)

Mekruh Kadınlar Mezarlığı

(Bilgi, Ankara 1995; Bilgi, Ankara 2000, 7 öykü: Bir Varmış; Mekruh Kadınlar Mezarlığı; Süsen Gitti; Mercan’a Güzelleme; Ormanda Bir Deniz Kabuğu Gibi; Yılanlar, Yıldızlar; Solgun Bir Sarı Gül)

Zehir Zıkkım Hikâyeler

(Bilgi, Ankara 2001, 10 öykü: Yabancılıklar: Kara Kayalar; Tanıklar; Matmazel Dimitra’nın Bitmemiş Hikayesi; Ödeşme; Uzaklarda Kalan; Yaşamın Şiir; Kadınlar ve Kuyular: Piç; Ful ve Kül; İpekböceği Bakıcısı; Terlik)