Menu
Öykücüler Sözlüğü • HASAN HÜSEYİN

HASAN HÜSEYİN

1927’de Gürün/Sivas’ta doğdu. Tam adı Hasan Hüseyin Kokmazgil. Gürün Cumhuriyet İlkokulu’nu (1939), Niğde Ortaokulu’nu (1945), Adana Erkek Lisesi’ni (1948), Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü4nü bitirdi (1950). Kahramanmaraş Göksun’da öğretmenken siyasi eylemlere katıldığı için tutuklandı, üç yıl hapse bahkum edildi. Cezaevinden çıktıktan sonra arzuhalcilik ve tabelacılık yaptı. Akis (1960), Forum (1968-70) ve Toplum (1872-73) dergilerinde çalıştı. Edebiyat hayatına 1959’da Dost dergisinde yayınlanan bir şiiriyle başladı. Şiir, deneme ve eleştiri yazıları Yelken, Sosyal Adalet, Varlık, Ataç, Yön, Karikatür, İmge, Taş, Akbaba dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Kavel (1963), Temmuz Bildirisi (1965), Kızılırmak (1966), Kızılkuğu (1971), Ağlasun Ayşafağı (1972), Oğlak (1972), Acıyı Bal Eyledik (1973), Kehepçemin Karşısında Bir Ak Güvercin (1974), Koçero Vatan Şairi (1976), Haziranda Ölmek Zor (1977), Filizkıran Fırtınası (1981), Acılara Tutunmak (1981), Işıklarla Oynamayın (1982), Kandan Kına Yakılmaz (1985), Tohumlar Tuz İçinde (1988) adlı şiir, Bağdat Basra Yollarında (1974) adlı gezi, Aşçı Baba (1981), Eşeğin Gözyaşları (1981), Ormanın Öcü (1981) adlı çocuk kitapları bulunan Hasan Hüseyin 1984’te Ankara’da öldü.

Öykü Kitapları:

Öhhöö!

(Sosyal Adalet, Ankara 1964; )

Made in Turkey

(Tek, Ankara 1970; Bilgi, Ankara, 1987, 22 öykü: Alelade-Harikulade; Burdan Çıktık; Operada Bir Vatandaş; Eyyam Efendileri; “Cüzzamlılara Mahsustur”; Çok Büyük Bir Kayıp; “Zıpçıktı” Osman Bey, Made in Turkey; 2 Ölü 3 Yaralı Var; Gecelerden Bir Gece; Öyledir O Herge-leler; Koca Şehrin Belalısı; Hangi Partiden Koysam Acaba; Cuk Oturmuş Kerata; Eeee...Daha Da-ha; Bu Sıpadan Davacıyım; Bu Koltuk Başka Koltuk; Ankara’nın Damına Bak; Dram 3 Perde; İtin Ağası; “İtin Ağası” Adlı Öykünün Sosyopolitik ve Ekonomik Pek Çok İlginç Öyküsü; Ağlama Duvarı - Öykü gibi)

Bıyıklar Konuşuyor

(Doğan, Ankara 1971, 27 mizah öyküsü: Bıyıklar Konuşuyor; Şeref Verdiler Efendim; Ne Derler?; Köklü Kalkınma; En Beni Kim Sandın Ulan?; Durum Vaziyet B.B.; Zeki Müren Parlamentoda; delinin Zoruna Bak!; Önce Biz Bakarız Tadına; Bir Damla Benzin; Uhuhu Partisi; Altıntozu; Okumak Güzel Şeydir!; Vara Vara Vardık; Hele Bir Bak Ali Efendi; İtin Büyüğünden Korkulmaz; Salıncakta 4 Kişi; Ben İçime Sokamam; Bir Unutkan Adam; İktidar Macunu; Sonsuz Polemik; Dünyayı Sarsan Bir Adet Gol veya Teneke Goller; Koleranız Nasıl Efendin?; Beyanname Dağıtıyorlar; Düzeltiver Ali Bey!; Beygirler Ayakta Uyur; Dede Yadigarı Pala)