Menu
Öykücüler Sözlüğü • ALİ DÜNDAR

ALİ DÜNDAR

1924’te Akkışla /Kayseri’de doğdu. Akkışla İlkokulu’nu, Pazarören Köy Enstitüsü’nü, Yüksek Köy Enstitüsü’nü, TODAİE ve George Town Dil Enstitüsü’nü bitirdi. Çeşitli illerde öğretmenlik yaptı ve emekli oldu (1944-1974). Azot Sanayii’nde denetçilik, özel bir firmada genel müdürlük yaptı. Edebi hayatına 1942’de Köye Doğru dergisinde yayınlanan bir yazısıyla başladı. Öykü ve yazıları Yeni Adam, Köy Enstitüleri Dergisi, Yağmur ve Toprak, Ardıçkuşu, Ülkü, Varlık, Türk Dili, Şölen, Damar, Ilgaz, Halkevleri, Hakimiyet, AbeCe, Kıyı dergileriyle, Ulus, Barış, Halkçı ve Cumhuriyet gazetelerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında, eğitim-öğretim konulu deneme ve inceleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

İlköpücük

(?, 1953; Doğru, Ankara 1994, 46 öykü: Azap Ali’nin Yosması; Borç; Yitik Oğlak; Mur-taza’nın Ölümü; Samsunlu Yarim; Çapa Çepin; Aya Karşı; Bozayıl; İlk Öpücük; Tabiat Ana-Tufan-Tamam; Piyes Yazıyorum; Enstitüler; Balıkçının Karısı; Çocuklar-İçimizden Biri; Bu Da Bir Tip-Bu Da Böylesi; Zart Zurt-İspiyon; Ukalâ-Ben; Gündüz-Örmeyol; Tanrım-Genç; Yılbaşı-Ben; Geçen Za-man; Şey-Gece; Alâmünit Hikâye I; Alamünit Hikâye II; Evlenmek Bahsi; Kmi Bulamaz; Dedi-Ko-du; Eshab-ı Mesalih ve Ben; Iradiyon; İdare; Kestane Gibi; Ocaklar; Caf-Cuf; Poh Poh; Hastalık; Sanı; Ben I; Düşman; Ben II; Yakınma; Dönek; Arınmalar; Adam Üstüne Teklemeler; Adam Üstü-ne Olumsuzluklar; Bir Adamlık Fantezisi; Kitap Üstüne Teklemeler)

Ekmek Kokusu

(1992)