Menu
Öykücüler Sözlüğü • METİN KÖKTEN

METİN KÖKTEN

1947’de Terme / Samsun’da doğdu. Samsun Perşembe İlköğretmen Okulu’nu bitirdi (1965). İlkokul öğretmenliği yaparken Trabzon Eğitim Enstitüsü’nden mezun oldu (1970). Çeşitli il ve ilçelerde Türkçe ve edebiyat öğretmenlik, Samsun Cumhuriyet ve Anadolu liselerinde yöneticilik yaptı. 1980’de askeri darbe şartlarında emekli olmak zorunda kaldı. Samsun ve İzmir’de kitabevi işletti. Edebiyat hayatına 1967’de Hürsöz gazetesinde (Erzurum) çıkan bir yazısıyla başladı. Öykü ve yazıları Damar, Kuzeysu, Kıyı, Devrek’in Sesi, Minerva dergileriyle, birçok yerel gazetede yer aldı. Öykü kitapları dışında Yaşamak Tutkusu (1986) adı roman, Sarı Defter (1985), Sorma Bana (1989) adlı şiir, Ey Gidi Gençlik Ey (1985) adlı günce, Ölüme Direniş (1998) adlı anı ve Komplo (1983) adlı inceleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Tik

(Kökten Kitabevi, Samsun 1982)

Ölümü Beklerken

(Kökten Kitabevi, 1982)

Arayış

(Kökten Kitabevi, Samsun 1985, 5 öykü: Arayış I; Arayış II; Arayış III; Arayış IV; Arayış IV, Arayış V)

On Mermi

(İnsanca, İstanbul 1989, 8 öykü: Takılgan; Dangalak; Damat; On Mermi; Saadet; Ölü-mü Beklerken; Kurs; Bir Seçmen Yazımı)

Çıkmaz Sokak

(İnsanca, İstanbul 1989)

Önlümün Gölgeleri

(Kuzeysu, İzmir 1998)