Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • VAHAP OKAY

    1911’de Bor / Niğde’de doğdu. Öğretmen Okulu’nu, İktisat Fakültesi Gazetecilik Enstitüsü’nü bitirdi. Öğretmenlik ve gazetecilik yaptı. Öykü kitabı dışında, Çocuk Terb...

  • VASFİ H. UÇKAN

    1929’da Ödemiş / İzmir’de doğdu. İlk ve ortaokulu İzmir’de okudu. Ankara II. Erkek Sanat Enbtitüsü’nü (1948), Deniz Astsubay okulu’nu bitirdi (1950). Astsubay olarak De...

  • VECDİ ÇIRACIOĞLU

    1953’te Bursa’da doğdu. Bursa Erkek Lisesi’ni (1973), İTÜ Metalurji Bölümü’nü bitirdi (1979). Lisanslı amatör futbolcu olarak Bursaspor, Kestelspor, İTÜ ve Gebzespor’da o...

  • VECDİ ERBAY

    1965’te Mardin’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Mardin’de tamamladı. Gazetecilik yaptı. Öykü kitabı dışında Kuşkular Zamanı (1997) ve Yaz Sayıklamaları (2003) adlı şiir...

  • VECİHİ

    1869’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Vecihi Mehmet. Mühendis Okulu’nu bitirdi (1891), istihkam subayı oldu. Nafia Fen Heyeti’nde çalıştı. Edebiyat hayatına, 1894’te İkdam ...

  • VECİHİ TİMUROĞLU

    1927’de Sivas’ta doğdu. Tam adı Sadık Vecihi Timuroğlu. Ankara Necatibey İlkokulu’nu, Diyarbakır Ortookulu’nu, Erzurum Lisesi’ni bitirdi. AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültes...

  • VEDAT SAYGEL

    1931’de İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da yaptı. Matbaacılık yaptı. Edebiyat hayatına 1949’dan itibaren Marka Paşa dergisinde yayınlanan yazılarıyla ...

  • VEHBİ BARDAKÇI

    1957’de Çayıralan/Yozgat’ta doğdu. Orta öğrenimini yarıda bırakarak Almanya’ya gitti, bir buçuk yıl işçi olarak çalıştıktan sonra Türkiye’ye dönerek liseyi bitirdi. Hale...

  • VEHBİ CEM AŞKUN

    1909’da Eskişehir’de doğdu. İzmir Erkek Öğretmen Okulu'nu (1930) bitirdi. Merzifon'da yedi yıl öğretmenlikten sonra (1930-37), Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü'nü bitirerek...

  • VEYSEL BOĞATEPE

    1968’de İstanbul’da doğdu. Reklam ve dizi oyuncusu. Öykü kitabı dışında, Zarfsız Mektuplar (2007) adlı anlatı, İstanbul’a Kırk Satır (2002), Yasağına Yaslandım (2006) adl...

  • VEYSEL SERÇE

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı:

  • VİCDAN EFE

    1964’te Eskişehir’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Eskişehir’de tamamladı. AÜ İktisat Bölümü’nü bitirdi (1989). Dört yıl Münih’te kaldı. Halen İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü...

  • VURAL PAKEL

    1935’te doğdu. MSÜ Güzel Sanatlar Fakültesi’ni bitirdi. İstanbul Şehir Tiyatroları’nda Muhsin Ertuğrul’un asistanlığını, kimi oyunları yönetti. Sinema yazarı, yönetmeni...

  • VURAL SÖZER

    1933’te Kiliyos / İstanbul’da doğdu. Sultanahmet Ticaret Lisesi’ni bitirdi. Yüsek öğrenimini tamamlamadı. Nişantaşı ve Galatasaray kulüplerinde boksorluk yaptı. Onüç Ya...

  • VÜS'AT O. BENER

    1922’de Samsun'da doğdu. Tam adı, Vüs’at Orhan Bener. İlkokulu Erzincan’da (1932), ortaokulu Sivas’ta (1936) bitirdi. Bursa Askeri Işıklar Lisesi’nde (1939), Harp Okulu’...