Menu
Öykücüler Sözlüğü • FERİDE ÇİÇEKOĞLU

FERİDE ÇİÇEKOĞLU

1951’de Ankara’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Ankara Maarif Koleji’nde tamamladı (1958). ODTÜ Mimarlık Fakültesi’ni bitirdi (1972). Aynı fakültede yüksek linsans, ABD Pennsylvania Üniversitesi’nde doktora derecesi aldı (1976). Ankara Devlet Mimarlık ve Mühendislik Akademisi’nde öğretim görevlisi olarak çalıştı (1977-80) 1980’de tutuklandı ve dört yıl hapis yattı. Serbest kalınca yayıncılık, mimarlık, editörlük, sinema vakfı yöneticiliği ve İstanbul dergisinde genel yayın yönetmenliği yaptı. Halen BilÜ’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Öykü kitapları dışında, Uçurtmayı Vurmasınlar (1986), Suyun Öte Yanı (1992) adlı roman Caz/Hüzün Müziği (1985), Cumhuriyet’in Aile Albümleri (1998) adlı anlatı, inceleme, M. H. Hyde ve R. Bach’tan çeviri kitapları bulunmaktadır. Son Yolcu’suyla 1986 Haldun Taner Öykü Ödülü’nde üçüncülüğü kazandı.

Öykü Kitapları:

Sizin Hiç Babanız Öldü mü?

(Can, İstanbul 1990, 14 öykü: Öylece; Bübülcü; Kimini Şahin Tırmalar; Bir Asansör Yolculuğu; Tarak; Radyatör Davası; Rastlantı; Balerin Sevgili; Yargıcın Sürahisindeki Su; Gafrut; İhsan Sokağı; Düşük; Muhayyel Bir Mektup; Sizin Hiç Babanız Öldü mi?)

100’lük Ülkeden Mektuplar

(Can, İstanbul 1996, 12 öykü: Son Bir Kişi; Balkon; Berlin’de Bis; Yanık Fotoğraflar; Yapay Kuş; Son İstanbul; Doğmuş Kızıma Mektup; İdararlarını İçen Tutuklular; Gulliver; Ütopya; Lap-Top; 100’lük Ülke)