Menu
Öykücüler Sözlüğü • ŞEBNEM İŞİGÜZEL

ŞEBNEM İŞİGÜZEL

1973’te Yalova’da doğdu. Yalova Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Antropoloji Bölümü’nü bitirdi (1995). Sokak dergisinde bant karikatürleri yayınladı (1990). Özel televizyonlarda muhabirlik ve editörlük yaptı (1992-94). Halen İstanbul’da yaşıyor. Edebiyat hayatına 1993’te Varlık’ta yayınlanan “Sevgili Bayan Arvadah” adlı öyküsüyle başladı. Öykü ve yazıları Milliyet, Radikal, Öküz ve Adam Öykü dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Eski Dostum Kertenkele (1996), Sarmaşık (2002) adlı roman, Neşeli Kadınlar Arasında (2001) adlı deneme kitapları bulunuyor. Hanene Ay Doğacak’ıyla 1993 Yunus Nadi Öykü Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Hanene Ay Doğacak

(Can, İstanbul 1993, Everest, İstanbul 2001, 9 öykü: Sevgili Bayan Ardavak; Tabut; Suya Yazılan Mektuplar; Bir Öğleden Sonra; Benimle Ölür müsün?; Hanene Ay Doğacak; Şehir Beni Terk Etti; Bir Filmin Son Sahnesi İçin Gerçek Yaşamdan Alıntılar; Ayrıntılı Planlarımız Buraya Kadar)

Öykümü Kim Anlatacak

(Can, İstanbul 1994, Everest, İstanbul 2001, 8 öykü: Devinimler; Öykümü Kim Anlatacak; Düş Gören; Klişe Hayatlardan; Geri Kalan Yaşımımın Tüm Perşembeleri; Işık Hızındaki Spermler; Köprüleri Yaktım Ana Kanatlarım Var; Ters Akan Deniz)

Kaderimin Efendisi

(Everest, İstanbul 2001, 15 öykü: Gül ile Fikri; Kaderimin Efendisi; İstanbul Yemiş Onu; Selma’nın Büyük Sırrı; Paris Dalgası; Zengin Bay Ronaldo; Doğuramayan Emine; Beyhan’ın Alınganlığı; Plajda; Dimitri’nin Papağanı; Para; Fildişi Sarısı; Horoz Nuri’yle Karşılaşma; Kralın Arabası; Dertsiz Bayan Kuharik)