Menu
Öykücüler Sözlüğü • MEHMET ERDOĞAN

MEHMET ERDOĞAN

1955’te Ulubeyli/Uşak’ta doğdu. Karşıyaka Erkek Lisesi’ni, Buca Eğitim Fakültesi Türkçe Bölümü’nü bitirdi (1979) Akçakoca, Adapazarı ve İstanbul’da edebiyat öğretmenliği yaptı. Halen istanbul’da yaşıyor ve Yağmur dergisinin yayın yönetmenliğini yürütüyor. Öykü, şiir ve yazıları Sızıntı, Zafer dergileriyle Zaman gazetesinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Golyat’ın Ölümü (2000) adlı roman, Soluklar (1993), Sessizlik Bozgunda (1999), Aşk Sürgünleri (2001) adlı şiir, Burak Kervanı I-II (1993), Bu Senin Hikayen (1999), Kalem Sırra Dokundu (2000) adlı deneme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Kardelen Çilesi

(Kaynak, İzmir 1995; Kaynak, İzmir 2002, 49 öykü: Adaletin Böylesi; Ağlatan Tablo; Ali Çavuş; Çadırdan Gelen Ses; Anneye Verilen Söz; Ben Asla Unutmadım; Ben Domuz Eti Yemem; Fetih Burçlarında; Bir Levent İçin; Büyük Muzdarip; Cömertlik ve Civanmertlik; Kardelen Çilesi; Diğergamlığın Böylesi; Esir Arslan; Fetih Aşkı; Genç Osman; Gerçek Lider; Hakk'ın Kölesi; Mukaddes Çamur; Hubeyb; Kardeşlik Panoraması; Kardeşlikten Bir Çizgi; Kırkıncı Kıvılcım; Kiminle Bilürdün?; Tih; Meçhul Müfreze; Mermiler Islanmasın; Mukaddes Yarış; Mum; Mute Kartalları; Nesibe Hatun; Niçin Öldürmedin?; Öksüz Çocuk; Tünelde Yolculuk; Papaza Verilen Ders; Paslı Mızrak; Sahra; Şefkat Panoraması; Şehit Mektubu; Şifreli Hikâye; Şükrün Billur Bestesi; Taif Yıldızı; Tarık; Üç Şehitler Destanı; Yakıcı Haber; Yaralı Arslan; Yükü Ömer Çekmeli; Çözülen Kelepçe; Penceredeki Adam)

Özdeki Billur Dünya

(Kaynak, İzmir 1996, 39 öykü: Ayşemi de Alın; Görme Hasreti; Bir Temmuz Sabahı; Yeni Yılınız Kutlu Olsun; Geç Kalmak da Var; Göçük; Diriliş Arefesinde; Özdeki Billur Dünya; Kapıdaki Ölüm; Müzisyen; Maskeler Yakılınca; Duvardaki Sır; Kutsî Ürperiş; Şükre Dönüşen Keder; Bir Sayhanın Ardından; Cennet Kuşu; Kürtaş ve ikaz; Kırılan Heykel; Cehennem Hakikati; Zirveye Koşu; Kalbe Yazılan İsim; Esma Burçlarında; İksir Damıtan Adam; Törpüleyici; Kalbler de Paslanır; Bir Hiç Uğruna; Ölüme Çeken Kulaçlar; Vehim Kıskacı; Yakazadaki Para; Diriliş Şarkısı; Mezardan Gelen Ses; Yitik Mısranın Ufkunda; Kalb Dağlarına Çekilmek; Yoldaki Adam; Mazlumun Ahi; Tevbeler Bozulmasın; Huzura Doğru; Izdırap Senfonisi; Pranga Mahkûmu)

Sisler Dağılınca

(Nil, İstanbul 2000, 35 öykü: Sisler Dağılınca; Ölüme Bir An Kala; Zelzele; Tohum; Stellatorum; Bir Sokak Özlemi; Nostalji Mi?; Bitmeyen Kaçış; Büyük Sır; Sidre Kuşları; Ağacın Türküsü; Diriliş Bengisuyu; Yazmak Vakti; Ağlamak Vakti; Uhuvvet Ufku Kurt Adam Albümdeki Resimler; Kalemler Kırılmasın; Şok ve Ölüm; Zehirli Bal; Merdiven; Aşk Seremonisi; Kafatası; Küçük Derviş; Ecel Oku; Handikap; Papatya Günlüğü; İzmarit; Aşk Kuğusu; Sinem; Sıkıntı; Yalnız Adam; Vade Gelince; Ceylan; Maveradan İki Atlı)

Kalem Sırra Dokundu

(Kaynak, İzmir 2001; Kaynak, İzmir 2003, 45 öykü: Son Yaprak; Bir Canı Almak; Kader Döngüsü; Üç Melek; İnilti; Peynir; Katran ve Billur; Hırsız; Nar Tanesi; Sekine; Resimdeki Kadın; Kapıyı Kilitleyen; Vicdan Azabı; Yılan Bile Olsa; Bir Şehidin Çağrısı; Kazak; Niçin Ağladım; Çığlık; Portakal; Dilenci ve Asker; Şoför; Kaya Kuşu; Güldalı; Hamam; Nil; Muhabbet Kuşu; Misafir; Kayıp Radyo; Bir Yağmurlu Geceydi; Bisiklet; Bir Pir-i Fani; Valiz; 4000 Mark; Ölüm Gizi; Külü Kim Üfleyecek; Bir Şehit Silueti; Isı; Ana; Baskın; Serap; Hançer; Akmescide Gidilir; O İstemezse; Hızır Rüya; Işık Ağacı)

Bir Yağmurlu Geceydi

(Nil, İstabul 2001, 52 öykü: Rövşane; Dora; Nalıncı Baba; Tuhaf Hoca; Palto; kediler; Fıstıklar; Kaya Sultan; Şuramdan vuruldum; Spiral; Bir Buçuk Nilyar; Böcek; Kapıyı Açan Genç; Eli Tutan El; Ceket; Bu Dumanlı Havalarda; Mantı; Arafata Yolculuk; Bir Taraftan Çıkar; Riya 1; Riya 2; Su Şakası; Kaderin Civesi; Gecekondu; Su; Dikiş İğnesi; Kaderden Kaçılmaz; İsim; Şimşek; Düğmeye Basmayın; Şüheda Fışkıracak; Yahya Çavuş; Tercüme; Aşk Söyletir; Ocaktaki Kaynak; Laleli Baba; Ruhsat; Mürekkebin Dili; Sudan Çelen Ses; Anne Kalbi; Ehliyet; Astral Neden; İyiliğin Bedeli; Dibe Çeken Pençe; Benim Adım Hamza; Bana Af Var mı?; Keşif; Roza İ’caz-ı Kur’an-ı Beyan Et; Mağarada Üç Genç; Bir Yağmurlu Geceydi)

Hızırla Kol Kola

(Kaynak, İstanbul 2003, 44 öykü: Yoldaki Adam; Konuşan Bebek; İntikam; Manevi Zenginlik; Mezardan Gelen Ses; Yükseliş; Koku; Dünyayı Silmek; Kör Kuş; Allah; Kırılan Oklar; Misafirler Gelecek; Dubleman; Hilkat Garibesi; Hızırla Kol kola; Rıza Efendi; Uçurum Kenarında; İyiliğin Bedeli; Kedi; Ziyaret; Minare; Limoncu; Yorgan; Gaipten Sesler; Kocamın Ölümü; Bir Bardak Şehit Kanı; Hiltondan Geçerken; Atti; Tomruk; Bir Lokma Haram Yatakta Ölmek Yok; Nefis Muhasebesi-1; Nefis Muhasebesi; Sarıktaki Tılsım; Bende Ne Gördün; Mus'ab; El Emeği; Yiğide Zırh Gerekmez; Oluk; Bir Köle Gibi; Bir An Bile Olsa; Ben Nasıl Gülerim; İsteyen Geri Dönebilir; İlgiden Kaçış; Suçlu Benim)