Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • M. AKİF AK

    1951’de İslahiye/Gaziantep’te doğdu. Adana İmam Hatip Lisesi, Adana Erkek Lisesi ve İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. İÜ İktisat Fakültesi Gazetec...

  • M. ALİ TAŞÇI

    1952’de Burunarkaç / Emirdağ’da doğdu. Burunarkaç köyü İlkokulu’nu, Yunus Emre Öğretmen Okulu’nu (1964), Çapa Yüksek Öğretmen Okulu’nu bitirdi (1969). Bir süre Ankara’da ...

  • M. BEDRİ KANOK

    1933’te Kapaklıkaya köyü / Sivas’ta doğdu. Orta öğrenimini çeşitli şehirlerde okudu. Deniz Kuvvetleri assubayı olarak çalıştı (1952-65); mecburi hizmetini tamalayınca ord...

  • M. EROL COŞKUN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • M. ERTUĞRUL ŞENER

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • M. FAHRİ OĞUZ

    1929’da Gazipaşa / Antalya’da doğdu. İlk ve orta okulu Antalya’da okudu. Edirne İlköğretmen Okulu’nu bitirdi. Hakkari’de ve doğduğu ilçede öğretmenlik yaparak emekli ol...

  • M. HALİSTİN KUKUL

    1943’te Beşikdüzü / Trabzon’da doğdu. Tam adı Mehmet Halistin. Erzincan Lisesi’ni bitirdi (1961). Kara Harp Okulu’ndaki eğitimini tamamlamadı; AÜ Fen Edebiyat Fakültesi Fr...

  • M. KANSU

    1938’de Baf / Kıbrıs’ta doğdu. Teachers Training Collge’i (1958), Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü(1960), Hacettepe Üniversitesi Mezuniyet Sonrası Eğitimi ...

  • M. NECATİ ÖZSU

    1922’de ulamış / Seferihisar / İzmir’de doğdu. İlkokulu köyünde okudu. Orta öğrenimini tamamlamadı. Köyünde rençberlik yaptı. Nasır ve Saban adlı iki edebiyat dergisi ç...

  • M. NECATİ ÜLGEN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • M. NİHAL ÖZÜM

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • M. SADIK ASLANKARA

    1948'de Sarayköy / Denizli’de doğdu. İzmir Namık Kemal Lisesi'ni, AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü'nü bitirdi. Edebiyat hayatına 1965’te Pamukkale gaze...

  • M. ŞEVKİ YAZMAN

    1896’da Elazığ’da doğdu. Elazığ Askeri Rüşdiyesi’ni, Kuleli Askeri Lisesi’ni, (1914). Harp Okulu’nu (1924), İü Fen Fakültesi Elektrik ve Makine Bölümü’nü bitirdi (1931). ...

  • M. SUNULLAH ARISOY

    1925’te Şile/İstanbul’da doğdu. Haydarpaşa Lisesi’ndeki öğrenimini yarıda bırakarak çalışma hayatına atıldı (1942), öğrenimini bilahare tamamladı. Köy öğretmenliği (1948-...

  • MAHİR ADIBEŞ

    1964’de Bayburt’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini memleketinde yaptı. FÜ Veteriner Fakültesi’ni bitiridi (1985). Diyarbakır’ın Lice ilçesinde Veteriner Hekim olarak gör...

  • MAHİR ÖZTAŞ

    1951’de İstanbul’da doğdu. Samsun Maarif Koleji’nde başlayan orta öğretimini Kadıköy Maarif Koleji’nde tamamladı (1970). İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık...

  • MAHMUT ALPTEKİN

    1940’ta Çal / Denizli’de doğdu. Alaşehir İlköğretmen Okulu'nu (1958), Bursa Eğitim Enstitüsü Edebiyat bitirdi (1961). İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki öğrenimini yarım bıraktı. ...

  • MAHMUT ESAT KARAKURT

    1902’de İstanbul’da doğdu. Kadıköy Sultanisi’ni, Diş Hekimliği Okulu’nu (1924), İÜ Hukuk Fakültesi’ni (1930) bitirdi. Avukatlık, gazetecilik, Galatasaray’da öğretmenlik,...

  • MAHMUT HÜLAGÜ

    1926’da İzmir’de doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İzmir’de tamamladı. İ.Ü. Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Avukatlık ve dalgıçlık yaptı.

  • MAHMUT MAKAL

    1930’da Gülağacı/ Aksaray’da doğdu. Konya vriz Köy Enstitüsü’nü (1947), Gazi Egitim Enstitüsü Pedagoji Bölümü’nü bitirdi (1955). Aksaray, Antalya, Ankara ve Adana’da öğr...