Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • BAHA ÇALT

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • BAHAEDDİN ÖZKİŞİ

    1928’de İstanbul’da doğdu. İstanbul 20. Yıl İlkokulu’nu, Karagümrük Ortaokulu’nu, Sultanahmet Sanat Enstitüsü’nü bitirdi (1946). Almanya’da kaynak tekniği ve eğitimi konu...

  • BAHAR ÖCAL DÜZGÖREN

    1952’de doğdu. Ankara Fen Lisesi’ni, ODTÜ Fizik Fakültesi’ni, MÜ Basın Yayın Yüksek Okulu’nu bitirdi. İletişim ve medya sektöründe çalıştı. Yazıları Cogito, Kitap-lık...

  • BAHATTİN YILDIZ

    1956’da Sivas’ta doğdu. İzmir İmam Hatip Okulu’nu (1975), AtaÜ İşletme Fakültesi’ni bitirdi (1987). Elektrik, ısı ve su yalıtımı gibi işlerde çalıştı. Öykü ve yazıları ...

  • BAKİ KOŞAR

    1969’da Batman’da doğdu. Tam adı Abdülbaki Koşar. İlk ve orta öğrenimini Batman’da tamamladı. Bir süre AtaÜ Edebiyat Fakültesi’nde okudu. Aktüel ve Akis dergilerinde, ...

  • BAKİ SÜHA EDİBOĞLU

    1915’de Antalya’da doğdu. İstanbul Hayriye Lisesi’ni bitirdi (1936). Akşam, Tam ve Cumhuriyet gazetelerinde çalıştı (1934-40). Ankara, İstanbul ve İzmir radyolarında sp...

  • BARBAROS DEVECİOĞLU

    1961’de İstanbul’da doğdu. 1989’dan beri gazetecilik yapıyor.

  • BARIŞ BIÇAKÇI

    1966’da Adana’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Ankara’da tamamladı. ODTÜ Makine Mühendisliği’nden mezun oldu. 1988’den bu yana TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları’nın editörlü...

  • BARLAS ÖZARIKÇA

    1948’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Şevkati Barlas Özarıkça. Orta öğrenimini Avusturya (1963) ve Kabataş Erkek Lisesi’nde tamamladı (1966). İstanbul Gazetecilik Yüksek okul...

  • BAŞAR BAŞARIR

    1970’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Sami Başar Başarır. İstanbul Erkek Lisesi’ni (1987), BÜ Makine Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi (1992). Londra City Üniversitesi Sosyoloj...

  • BEDİİ DEMİRSEVEN

    1925’te Beyrut’ta doğdu. Tam adı Mehmet Bedii Demirseven. Adana Erkek Lisesi’ni bitirdi. Türkiye İş Bankası’nda çalıştı, buradan emekli oldu. Öyküleri Yeni Mersin, Toro...

  • BEDREDDİN DANIŞMAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • BEDRETTİN ŞİMŞEK

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı dışında Sahte Peygamberin Vaaz Kitabı (1996), Bir Tanrıtanımazla Din Adamının Tartışması (1998), Bir Fahişenin Eğitimi (200) ad...

  • BEHÇET ÇELİK

    1968’de Adana’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Adana’da tamamladı (1986). İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1990). Halen İstanbul’da serbest avukat olarak çalışıyor, eleştiri...

  • BEHİÇ AK

    1956’da Samsun’da doğdu. Tam adı Ahmet Behiç Ak. Haydarpaşa Lisesi’ni, İstanbul Devlet Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi Mimarlık Bölümü’nü bitirdi (1979). İTÜ Mimarlık B...

  • BEHİÇ DUYGULU

    1933’te Ödemiş / İzmir’de doğdu. Aydın Lisesi’ni bitirdi (1961). Ödemiş’te kitapçılık, İstanbul’da kitap dağıtıcılığı yaptı. Öyküleri Kaynak, Yeditepe, Dost, Varlık ve...

  • BEHZAT AY

    1936’da Mersin’de doğdu. Düziçi Öğretmen Okulu’nu (1954), Gazi Eğitim Enstitüsü Eğitim Bölümü’nü bitirdi (1970) bitirdi. 1954’ten itibaren çeşitli illerde öğretmenlik yap...

  • BEKİR SITKI KUNT

    1905’te Antakya'da doğdu. Antakya'da Habib Neccar İlkokulu, Numune Mektebi ile Antakya İdadisinin ilk bölümünde ve Fransızların idaresindeki Antakya Lisesinde okudu (1912...

  • BEKİR YILDIZ

    1933’te Şanlıurfa’da doğdu. Mersin’de başladığı Sanat Enstitüsü’nü İstanbul’da tamamladı (1950). İstanbul Matbaacılık Okulu Dizgi Bölümü’nü bitirdi (1954). Dizgi operat...

  • BENİ SAADET ERDEM

    Hakında bilgi bulunamamıştır.