Menu
Öykücüler Sözlüğü • ÜMİT KIVANÇ

ÜMİT KIVANÇ

1956’da İstanbul’da doğdu. Tam adı İsmail Ümit Kıvanç. Orta öğrenimini İstanbul Erkek Lisesi’nde tamamladı. Bir süre Şişli Siyasal Bilimler Yüksek Okulu’nda okudu, İÜ Basın Yayın Yüksek Okulu’nu bitirdi. Milliyet (1980-81), Cumhuriyet (1981-86) ve Radikal (1997-98) gazetelerinde çalıştı. Yeni Gündem dergisinde yayın yönetmenliği (1986-87), Birikim dergisinde teknik yönetmenlik, İletişim Yayınları’nda yayın kurulu üyeliği ve kapak tasarımcılığı yaptı (1987-98). Voleybol, fotoğraf ve müzikle uğraştı. Edebiyat hayatına 1978’de Birikim dergisindeki yazılarıyla başladı. Oyunlar yazdı; “Bekle Dedim Gölgeye” adlı romanı Atıf Yılmaz tarafından filme alındı (1990). Öykü kitapları dışında Bekle Dedim Gölgeye (1989), Gaib Romans (1992), Yalnız Olmuyor (1995), Siyah Makamı (1997) adlı roman, Macbeth, Muhitimize Uyarlama Denemesi (1991) adlı oyun, Demiş Bulundum (1999), Kesin Ofsayt: Televizyon Futbolu ve Futbol Medyası (2001) adlı inceleme ve A. Seghers’ten çeviri kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Aşkım Bana Resimaltı

(İletişim, İstanbul 1989, 1 uzun öykü: I. Bir Millet Uyanıyor; II. Girizgah Niyetine: Olay Mahalli; III. Bir Love Story’e Giriş; IV. Kadınlar Üstüne Özlü Sözler Üstüne; V. Methiyeli, Yabancı Yatırımcıyı İstemiyor; VI. Maç; VII. Özel Bir Gece; VIII. İnsan Sevme Sanatı)

Erkek Hikayeleri

(İletişim, İstanbul 1990, 7 öykü: I. Erkek Hikayeleri: Haluk’un Teklifi; Kesişme; İki Kere İki; Bir “İlk Görüşte Aşk” Olayı; II. Hatırlatmalar: Ses Ver, Naci Bey; Ustayı Ziyaret; III. Bir Soygun Hikayesi: Kale)