1911’de Bor / Niğde’de doğdu. Öğretmen Okulu’nu, İktisat Fakültesi Gazetecilik Enstitüsü’nü bitirdi. Öğretmenlik ve gazetecilik yaptı. Öykü kitabı dışında, Çocuk Terb...
1929’da Ödemiş / İzmir’de doğdu. İlk ve ortaokulu İzmir’de okudu. Ankara II. Erkek Sanat Enbtitüsü’nü (1948), Deniz Astsubay okulu’nu bitirdi (1950). Astsubay olarak De...
1953’te Bursa’da doğdu. Bursa Erkek Lisesi’ni (1973), İTÜ Metalurji Bölümü’nü bitirdi (1979). Lisanslı amatör futbolcu olarak Bursaspor, Kestelspor, İTÜ ve Gebzespor’da o...
1965’te Mardin’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Mardin’de tamamladı. Gazetecilik yaptı. Öykü kitabı dışında Kuşkular Zamanı (1997) ve Yaz Sayıklamaları (2003) adlı şiir...
1869’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Vecihi Mehmet. Mühendis Okulu’nu bitirdi (1891), istihkam subayı oldu. Nafia Fen Heyeti’nde çalıştı. Edebiyat hayatına, 1894’te İkdam ...
1927’de Sivas’ta doğdu. Tam adı Sadık Vecihi Timuroğlu. Ankara Necatibey İlkokulu’nu, Diyarbakır Ortookulu’nu, Erzurum Lisesi’ni bitirdi. AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültes...
1931’de İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da yaptı. Matbaacılık yaptı. Edebiyat hayatına 1949’dan itibaren Marka Paşa dergisinde yayınlanan yazılarıyla ...
1957’de Çayıralan/Yozgat’ta doğdu. Orta öğrenimini yarıda bırakarak Almanya’ya gitti, bir buçuk yıl işçi olarak çalıştıktan sonra Türkiye’ye dönerek liseyi bitirdi. Hale...
1909’da Eskişehir’de doğdu. İzmir Erkek Öğretmen Okulu'nu (1930) bitirdi. Merzifon'da yedi yıl öğretmenlikten sonra (1930-37), Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü'nü bitirerek...
1968’de İstanbul’da doğdu. Reklam ve dizi oyuncusu. Öykü kitabı dışında, Zarfsız Mektuplar (2007) adlı anlatı, İstanbul’a Kırk Satır (2002), Yasağına Yaslandım (2006) adl...
1964’te Eskişehir’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Eskişehir’de tamamladı. AÜ İktisat Bölümü’nü bitirdi (1989). Dört yıl Münih’te kaldı. Halen İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü...
1935’te doğdu. MSÜ Güzel Sanatlar Fakültesi’ni bitirdi. İstanbul Şehir Tiyatroları’nda Muhsin Ertuğrul’un asistanlığını, kimi oyunları yönetti. Sinema yazarı, yönetmeni...
1933’te Kiliyos / İstanbul’da doğdu. Sultanahmet Ticaret Lisesi’ni bitirdi. Yüsek öğrenimini tamamlamadı. Nişantaşı ve Galatasaray kulüplerinde boksorluk yaptı. Onüç Ya...
1922’de Samsun'da doğdu. Tam adı, Vüs’at Orhan Bener. İlkokulu Erzincan’da (1932), ortaokulu Sivas’ta (1936) bitirdi. Bursa Askeri Işıklar Lisesi’nde (1939), Harp Okulu’...
Hakkında bilgi bulunamamıştır. Bir öykü kitabı dışında Orhan Kemal (1974) adlı bir anı kitabının daha olduğu bilinmektedir.
1926’da Harran köyü / Reyhanlı’da doğdu. Fransa’da İktisat doktorası yaptı. 1965 seçimlerinde TİP’ten Hatay milletvekili seçildi. Öykü kitabı dışında Halide Edip Adıva...
1884’te Üsküp’te (Makedonya’da) doğdu. İlk öğrenimini Üsküp’te Yeni Mektep’te (1889) yaptı, Mekteb-i Edeb’de girdi (1892), Üsküp İdadisi’nde başlayan öğrenimine (1895) Se...
1889’da Kahire’de doğdu. Altı yaşındayken ailesiyle birlikte Manisa’ya geldi. İlköğrenimine Fevziye Mekteb-i İptidaisi’nde başladı. İki yıl sonra da İzmir İdadisi’ne başl...
1953’te İstanbul’da doğdu. HÜ Fizik Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi. Hacettepe ve ODTÜ’de bilgisayar programcılığı, sistem analistliği, proje danışmanlığı yaptı. GÜ’nde Pe...
En son aranan öykücüler