1931’de İstanbul’da doğdu. 2005’te Guinness rekorlar kitabına en fazla filme çekilmiş senaryo sahibi kişi olarak dahil edildi...
1875’te İstanbul’da doğdu. Galatasaray Sultanisi’ni bitirdi (1892). Hariciye Nezaret kaleminde katiplik, Şura-yı Devlet azalığı, Anadolu Şimendiferleri neşriyat müdürlü...
1915’te Niğde’de doğdu. Tam adı Şahap Sıtkı İlter. Niğde Cumhuriyet İlkokulu’nu (1926), Isparta Ortaokulu’nu (1929), Antalya Lisesi’ni (1936), Aü Hukuk Fakültesi’ni (1941...
1950’de Halfeti/Urfa’da doğdu. Ortayol Köyü İlkokulu’nu, Dicle İlköğretmen Okulu’nu bitirdi. Kısa bir süre öğretmenlik yaptı, Kütahya’da öğretmen iken siyasi nedenlerle ...
1906’da Adapazarı’nda doğdu. Asıl adı Mehmet Sait’tir. İlk öğrenimini Adapazarı’nda Rehber-i Terakki ve Adapazarı İdadisi’nde yaptı. Ulusal Savaş nedeniyle 1922’de ailesi...
1929’da Balıkesir’de doğdu. İzmit Erkek Sanat Okulu’nu bitirdi. Çeşitli fabrikalarda işçi olarak çalıştı, SEKA kâğıt fabrikasından emekli oldu. Gülmece öyküleri 1953’te...
1934’te Elazığ’da doğdu. Adıl adı Salih Gör. Elazığ Lisesi’ni (1953), İÜ Orman Fakültesi’ni (1963) bitirdi. Devlet Su İşleri’nde Erozyon mühendisi olarak çalıştıktan sonra...
1896’da Şarkikarağaç / Isparta’da doğdu. Karaağaç Rüştiyesi’ni (1908), Konya İdadisi’ni bitirdi (1914). Bir süre İstanbul’da Hadika-i Meşveret’te okudu. Bir ara İttihat v...
1963’te İstanbul’da doğdu. İÜ Orman Fakültesi’ni bitirdi (1984). Çevre ve Orman Bakanlığı’nın Ankara ve İstanbul kuruluşlarında orman mühendisi olarak çalıştı. Edebiy...
1913’te Selanik’te doğdu. Öykücü Nezihe Meriç’in kocası. İzmir’de Başladığı ortaöğrenimini Ankara’da tamamladı (1938). Banka memurluğu ve Tan gazetesinde muhabirlik yap...
1909’da Bakü’de doğdu. İdeolog ve siyasetçi Ağaoğlu Ahmed Bey’in oğlu. İstanbul Fevziyye Mektebin’de, beyazıt ve Ankara Lisesi’nde okudu (1929). Ankara Hukuk Fakültesi’ni ...
1962’de Merzifon/Amasya’da doğdu. 1979’da İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’ne girdi. Neşet Ünal ve Devrim Erbil atölyelerinde çalıştı, Devrim Erbil yö...
1859’da İstanbul’da doğdu. Meclis-i Vâlâ ve Meclis-i Aliye üyesi Abdurrahman Sami Paşa’nın oğlu, siyasetçi-yazar Hamdullah Suphi Tanrıöver’in babası. Özel öğrenim gördü....
1962’de Devrek / Zonguldak’ta doğdu. Almanya’nın Duisburg kendinde yaşamaktadır. Öykü kitabı dışında İki Yüzlü Gerçek (1990), Tükenişin Sonu (1994) adlı romanları bulu...
1916’da Burunköy/Söke/İzmir'de doğdu. İlk öğrenimini Söke'de, Orta öğrenimini İzmir Erkek Lisesi'nde (1937), yüksek öğrenimini İÜ Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde tamaml...
En son aranan öykücüler