Menu
Öykücüler Sözlüğü • NECMİ ONUR

NECMİ ONUR

1925’te Harput / Elazığ’da doğdu. Haydarpaşa Lisesi’ni (1944) bidirdi. İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki yükseköğrenimini tamamlamadı. İlkokul yıllarında başlayan iş hayatını 1945’ten bitibaren gazeteci olarak sürdürdü. Hürsöz, Zaman, Ekonomi, Dünya, Yeni Sabah, Tercüman, Ulus, Milliyet, Son Havadis, Yeni İstanbul, Yeni Gazete ve Hürriyet’te muhabir, ihtihbarat şefi, yazı işleri müdür, köşe yazarı, serbest yazar olarak çalıştı. Öykü kitapları dışında Küçük Ömer (1956), Vicdansız Kadın (1967), Arap Abdo (1974), Kadınlar Daha Çok Sever (1974), Orospu (1976), Kör Sait’in Oğlu (1980), Para Babası (1982), Devlet Baba (1984) adlı roman ve çok sayıda röportaj kitapları bulunan Necmi Onur 1992’de İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Asker Cigarası

(Toplum, İstanbul 1964, 21 öykü: Asker Cigarası; Pangaltı Hamam; 169 Rüstem; Kötü Niyetler; Külüstür Muhallebici; Su Yolu; Odunlar; Mektup Var; Cennet Sofrası; Şe Edek; Sigaramın Dumanı; Karşı Evdeki Kadın; Allah Korkusu; Belediye Vergisi; Kayışdağı Suyu; Vapur Kanepeleri; Can Derdi; Torpil Dünyası; Liliançu; Abdullah Çavuş’un Oğlu; Allah mı O?)

Deli Feto

(Menteş, İstanbul 1969, 25 öykü: Deli Feto; Grevci Cemil; Kadınsız; Morg Bekçisi’nin Suçu; Beni Onlar Öldürdü Doktor; Kırmızı Kayık Salıncak; Şu Dünyada Mutluca Yaşamayı Haram Ettiler; Reşo; Sisli Bir Londra Gecesi; Vali Muavini Begin Helası; Selim’in Tangosu; Devlet Şakası; Sendiğa; Alkoldeki Sır; Köprüdeki Delik; Bir Delinin Defterinden; Toprak Sevgisi; Telefondaki Ses; Romatizma Sancıları; İnsan Herşeye Alışıyor; Anlamsız; Üç Silahşör Oteli; Ustanın İşi; Martılar Gak Deyince; Zilfo;)

Grevci Ecevit

(Ararat, İstanbul 1975, 16 öykü: Kabalak Hüseyin’in Oğlu Temir; Odacı İbrahim Efendi; Benimle Evlenir misin?; Fatma’nın Kızları; Ayni Bey’in Köpeği; Bizim Derdimize Çare Bu-lunmaz; Otostopçu Kadın; Sensiz...; İşmil Reysicumhuru Ali, Utanç Verici Bir Olay, Brandacı Ke-mal’in Kaderi, Namuslu Vatandaş; Arsamı İstimlâk Ettiler; Gün Işıyınca; Kanunlarda Olmayan Ce-za)