Menu
Öykücüler Sözlüğü • SELAHATTİN ENİS

SELAHATTİN ENİS

1892’de Antalya’da doğdu. Tam adı Selahattin Enis Atabeyoğlu. Hukuk öğrenimini Birinci Dünya Savaşı’nın çıkması üzerine askere alınınca tamamlayamadı. Âyan Meclisi kâtipliği, Demiryolları İdaresi Müfettişliği, Devlet Demir Yolları şefliği yaptı. Gazeteciliği ikinci iş olarak yürüttü; Tanin, İleri, İkdam, Vakit, Son Saat, Cumhuriyet, Son Posta gazetelerinde musahhihlik, köşe yazarlığı ve yazı işleri müdürü olarak bulundu. Kaplan adlı bir dergi çıkardı. Şebâb dergisinini yazı işleri müdürlüğünü yaptı. Öykü kitabı dışında Neriman (1912), Zaniyeler (1923), Sârâ (1923), Cehennem Yolcuları (1926) adlı romanları bulunan Selahattin Enis, 1942’de İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Bataklık Çiçeği

(Orhaniye Matb., İstanbul 1926; Arma, İstanbul 2000, Yayına Haz.: M. Kayahan Özgül, 24 öykü: Bataklık Çiçeği; Bir Kadının Son Mektubu; İmamın Fatma Hanım; Labbo Usta; Çingeneler; İsyan; Bağırsak; Şaheser; Bütün Bir Hayat; Teşrihhanede; Kurtlar; Avdet; Hufre; Hasan Kamil Efendi; Sokak Köpeği; Merdivenli Hoca; Bir Gece Faciası; Bir Damla Su; Mezarlık Bekçisi; Doksanından Sonra Gelem Devlet Gibi!; Zafer Marşı; Bir Facianın Hikayesi; Korkunçu Bir Gecenin Hikayesi; Sönen Bir Güneş)