Menu
Öykücüler Sözlüğü • ÜMİT KAFTANCIOĞLU

ÜMİT KAFTANCIOĞLU

1934’te Saskara köyü / Hanak / Kars’ta doğdu. Asıl adı Garip Tatar. Cliavuz Köy Enstitüs’nü (1957), Balıkesir Necatibey Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1964). Mardin’de ilkokul öğretmenliği (1957-1969) yaptı, TRT Köy Yayınları Servisi”nde, yapımcı olarak İstanbul Radyosu’nda çalıştı (1974). Falili meçhul kişilerce öldürüldü (1980). Edebiyat hayatına 1954’te Varlık dergisinde yayınlanan öyküleriyle başladı. Öykü kitapları dışında Yelatan (1972), Tüfekliler (1974) adlı roman, Tek Atlı Tekin Olmaz (1973), Halk Destanları (1974), Köroğlu Destanları (1979) adlı derleme ve çocuk kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Dönemeç

(Remzi, İstanbul 1972, 13 öykü: Dönemeç; Kara Kotan; Süpürge; Yat – Kalk; Azık; Boz İtler; Gece Sekiz – Gündüz Dokuz; Sarı; Fatih Yangını; Tuntul; Karasanlı Kancık; Alacaklar; Ulgar)

Çarpana

(Remzi, İstanbul 1975, 15 öykü: Bokböceği; Kara Sığırlar; Şehrali; Erikliceli Ramazan; Ardahan Yollarında; Almanya Dönüşü; Obollular; Eller Anası; İnce Köşk; Küvet; Al Horoz; Karncalar; Baba Virani; Gülember Almanya’da; Çarpana)

İstanbul Allak Bullak

(Yazko, İstanbul 1983, 21 öykü: Kent Öyküleri: Zebanice Sorular; Paça Kumaşlar; Linda; Doktor Selami Bey’e Mektup; Son Durak; Duvarların Dibine; Bahar Sokak; Tarla Kuşu; Zor; Kırsal Yöreden Öyküler: Kırk Kazan Dolusu Deniz; Minare; Kurt kulağı; Bolver Ağa; Yitik; Uzun Hasan; Cuma Namazı; Ahırda; Şeher Ekmeği; Kel Ali; Ali Dârı’nda; Karakazan – Şeydullah)