Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • HABİB BEKTAŞ

    1951’de Salihli'de doğdu. Asıl adı, Habib Tektaş’tır. Okuma-yazma öğrenecek kadar öğrenim gördü. Daha sonra çeşitli iş dallarında çalıştı. 1972’de Almanya'ya gitti, halen...

  • HAGOP MINTZURİ

    1886’da Küçük Armıdan köyü / Erzincan’da doğdu. Tam adı Hagop Mintzuri Demirciyan. İlköğrenimine köyünde başladı. 1897’de İstanbul’a geldi, aile büyüklerinin işlettiği fır...

  • HAKAN AKDOĞAN

    1971’de Ankara’da doğdu. Yükseliş Koleji'ni, HÜ İngiliz Dil Bilimi Bölümü'nü bitirdi. Radyo Altınokta’da “Mum ve Mürekkep” adlı edebiyat ve müzik programını hazırladı. 1...

  • HAKAN BIÇAKÇI

    1978’de İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. BilÜ İktisat Bölümü’nü bitirdi (2001). Edebiyat hayatına 1997’den itibaren Dört Mevsim dergisinde...

  • HAKAN ERGÜL

    1972’de Kayseri’de doğdu. AnaÜ İletişim Bilimleri Fakültesi Basın-Yayın Bölümü’nde lisans, Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yüksek lisans diploması aldı. 2000’den beri Japon...

  • HAKAN İŞCEN

    1961’de Ankara’da doğdu. MÜ Ticari Bilimler Fakültesi’ni bitirdi (1982). İÜ İşletme İktisadı Enstitüsü’nde yüksek lisans yaptı (1983). Bilişim sektöründe çalışıyor (1991...

  • HAKAN ŞENOCAK

    1961’de Ankara’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Ankara’da tamamladı. AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü’nü bitirdi (1987). TRT ve çeşitli reklam ajansları...

  • HAKKI GÜMÜŞTAŞ

    1947’de İzmir’de doğdu. Hava harp Okulu’nu bitirdi. 1971’de siyasal nedenlerle ordudan uzaklaştırıldı ve iki yıl hapis yattı. İzmir’de kendi kitapevini işletti, dağıtımc...

  • HAKKI KAMİL BEŞE

    1899’da Araç/Kastamonu’da doğdu. Mülkiye Mektebi’ni bitirdi (1923). Fransa’daki maliye teftiş stajından sonra Anadolu’nun çeşitli kentlerinde maliye müfettişi olarak çalı...

  • HAKKI ÖZKAN

    1926’da Bursa’da doğdu. Orta öğrenimini yarıda bırakarak çalışma hayatına atıldı. İstanbul Belediyesi Basımevi’nde, Basın Yayın Müdürlüğü’nde çalışarak emekli oldu (198...

  • HALDUN TANER

    1915’te İstanbul'da doğdu. Beş yaşında iken, devletlerarası hukuk profesörü ve Meclis-i Mebusan’da İstanbul milletvekilliği yapmış olan babası ölünce, annesiyle birlikte bü...

  • HALDUN URAL

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • HALE SEVAL

    1961’de Balıkesir’de doğdu. AnaÜ İktisat Fakültesi’ni bitirdi. Cambridge Anglia Üniversitesi’nde edebiyat kursuna katıldı; Mary Wollstonecraft üstüne araştırma yaptı. K...

  • HALİDE EDİP ADIVAR

    1882’de İstanbul’da doğdu. Annesinin ölümüyle küçük yaşta öksüz kaldı; babasının peşpeşe evlenmesi nedeniyle, zaman zaman yeni annelerinin yanında da kalmasına rağmen, as...

  • HALİDE EŞBER

    1965’te Bandırma’da doğdu. Tam adı Halide Eşber Ç. Güvenç. Çamlıca Kız Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Klasik Filoloji Bölümü’nü bitirdi; İngiltere’de oyunculuk eğitimi ...

  • HALİDE NUSRET ZORLUTUNA

    1901’de İstanbul’da doğdu. Romancı Emine Işınsu’nun annesi, öykücü Pınar Kür’ün teyzesi. İlk öğrenimini özel derslerle tamamladı. Erenköy Kız Lisesi’ni bitirdi. Bir süre İ...

  • HALİKARNAS BALIKÇISI

    1890’da İstanbul’da doğdu. Asıl adı Musa Cevat Şakir Kabaağaçlı. Babası asker, sefir ve tarihçi Kabaağaçlı-zâde Mehmet Şakir Paşa, Sadrazam Ahmet Cevat Paşa, Ressam Fahrünn...

  • HALİL AYTEKİN

    1913’te Hacıbektaş / Kırşehir’de doğdu. Öğretmen okulunu bitirdi. Köy öğretmenliği ve gezici öğretmenlik yaptı. Ankara’da Milli Kütüphane’de memur olarak çalıştı, burada...

  • HALİL BEZMEN

    1949 yılında doğdu. Mensucat Santral adındaki şirketi kurdu ve yönetti. İSKİ’de klor yolsuzluğu, tarihi eser ve vergi kaçakçılığı gibi konularda hakkında koğuşturma açılın...

  • HALİL GÜLEL

    1955’te Yukarıseyit/Çal/Denizli’de doğdu. Sağlık problemleriyle büyüdü. İlkokulu köyünde, ortaokulu Çal’da, Lise’yi Denizli’de (1974) okudu. İÜ Güzel Sanatlar Akademisi’ni...