Menu
Öykücüler Sözlüğü • SUAT EFE

SUAT EFE

1925’te İncirliova/aydın’da doğdu. İÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi (1949). Hekim olarak Almaya’da (1952-54), İÜ Tıp Fakültesi’nde çalıştı; doçent (1962) ve profesör oldu (1982); emekli oluncaya kadar Şişli Etfal Hastanesi İç Hastalıkları Kliniği’nde şef muavinliği ve şeflik yaptı (1990). TRT İstanbul Radyosu’nda “Doktorunuz Diyor Ki” programını hazırlayıp sunan Suat Efe’nin öykü ve yazıları Varlık, Gösteri, Sağlık Dünyam dergilerinde yer aldı. Bir öykü kitabı dışında İç Hastalıkları Tedavi Yıllığı, Hekimlikte 46 Yıl ve Evrende Bir Karında adlı mesleki kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Ölmek Yasak – Tıp Öyküleri

(Sandoz, İstanbul 1995; Milliyet, İstanbul 1998, 41 öykü: İlk Çantam; Çıkık Tedavisi; Sünnet; Ölmek Yasak; Teknik Üniversite Öğrencisi; Ressam Geier; Veliahtın Bayan Aşçıbaşısı; Şampanyalı Kahvaltı; Kepirtepe Öğretmeni; Sağlık Dünyası; Emniyet Dispanseri; Azerbaycan Savaşımcısı; Serkis Usta; Zeka Geriliği; Bayılma; Fadliye Hanım; Saraylı; Köy Hekimi; Perde; Subaşı Köyünden Bir Mektup; Topuk Ağrısı; Etfal Hastanesi’nin laboratuarcısı; Hümanist Bir Yazarın Öyküsü; Kolitli; Akciğer Yetmezliği; Çarpık Boyunlu Genç; Domuz Yetiştiricisi; Kalsiyum Koması; Açlık Ödemi; Bitlis Hastanesi’nde Bir Zaza Gelini; Karabağ Köyü Öğretmeni; Tanrı’ya Emanet Olun; Kamyon Faresi; Tiksintili Fizik Hocası; Kaçak Gelin; Hakkari Devlet Hastanesi’nde Düşük Tedavisi; Ünlü Cildiyeci; Mide Ülseri; Tam Gün Yasası; Hekim Vicdanı; Karın Muayenesi)