Menu
Öykücüler Sözlüğü • DİNÇER SEZGİN

DİNÇER SEZGİN

1939’da Torbalı / İzmir’de doğdu. Çanakkale Öğretmen Okulu’nu (1956), Gazi Egitim Enstitisü edebiyat Bölümü’nü (1959) bitirdi. Öğretmenlik yaptı. Prodüktor olarak TRT’ye geçti (1966), bu kurumdan emekli oldu (1995). Cumhuriyet, Milliyet, Yeni Yüzyıl ve Radikal gazetelerinde köşe yazıları yazdı. Edebiyat hayatına 1959’da Türk Dili dergisindee yayınlanan bir yazısıyla başladı. Öykü ve yazıları Varlık, Türkiye Yazıları, Sanat Olayı, Gösteri, Türk Dili, Düşlem, Sanat Rehberi, Adam Öykü, Agora, E, Dize dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Kanıma Güller Seren (1992), Bir Düştür Uyanışın (1995) adlı şiir, Çılgın Geliyor (1997), Bir Şişe Gözyaşı (1999) adlı çocuk kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

İnsanların Ayak Sesleri

(Nasır dergisi, İzmir 1957)

Geçmişe Bakan Kadın

(Bilgi, Ankara 1991, 13 öykü: Şentepe Fotoğrafları; Petunya; Neslihan; Garip Bir Ayrılık Üzerine Yazılmıştır; Bira; Hoş Geldin; İki Kısmet Yolcusu; “Yine Bir Sızı Var İçimde”; Eskici Tahsin Usta’nın Yaşamından Bir Yaprak; Saniye Abla; En Güzel Yarın, Perşembeydi; Dönemeç; Geçmişe Bakan Kadın)

Sokağa Çıkma Yasağı

(Çankaya Belediyesi, Ankara 1993; Broy, İstanbul 1994, 7 öykü: Nerdesin Şimdi; Bir Daldı O; Yaşayıp Gidiyor Seninle; Sokağa Çıkma Yasağı; Bitanem; 51. Resim; Sigarasızlığın Dayanılmaz Hafifliği)

İzmir Resimleri

(İleri, İzmir 1994)

Gözlerinde Mavi Kuşlar

(Etki, İzmir 1997)

Kaveko

(Papirüs, İstanbul 2005, 6 öykü: Kaveko; Asansör; Güvercin Fırtınası; Düş Kıyısında Beklemek; Fesleğen Yaprağına Bırakılan Sözcükler; Hoşgeldin)

Düş Kıyısında Beklemek

(?, ? 2005)