Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • Şaziye Hanım ve Kâmil Efendi
    Şaziye Hanım ve Kâmil Efendi

    Kâmil Efendi, günün en önemli saati ve en kıymetli meselesi olan akşam yemeğini düşünüyordu şimdi. Allah var ki aç kalmazlardı, tek oğlunu evlendirdik...

  • Semendlerin Yurdu
    Semendlerin Yurdu

    Yurangil, sınır boyları sık ağaçlarla çevrili, ortasından Zeren ırmağının geçtiği bereketli topraklarıyla yerkürenin güneyinde yer alan bir memleket. ...

  • İSİMSİZ
    İSİMSİZ

    Yürümelisin kuzum, yürümezsen nasıl olacak bu sâbî?Annem, bittim hay annem!Bitmezsin kuzum, aaa ilk olsa neyse, yedi yediii! Emine şimdi gelir, hastan...

  • DEĞİŞİM
    DEĞİŞİM

    Görgün Sansar, bir sabah uyandığında yatağında kim olduğunu bilmez halde buldu kendini. İnsan olduğunu biliyordu tabii, sonra mazallah bir böcek bile ...

  • KAÇIŞ YOK EFRUZ
    KAÇIŞ YOK EFRUZ

    BİRİmam, başına doğrultulmuş silaha bakarken bekar olduğu için Allah’a şükretti. 1+1 evinde kendi halinde yaşıyordu, yarım saat önce asla tahmin edeme...

  • Koşu
    Koşu

    Ne zamandan beridir bunu yaptığı hakkında ufacık bir fikri... aslında vardı; belki yüzyıllardır koşuyor, bazen ölüyor, sonra tekrar doğuyor, bir ...

  • ELLERİNDE ÇOĞALAN
    ELLERİNDE ÇOĞALAN

    Yürürken eski patikada, suyun rengi yoktu. Ağaçların dallarını araladı. Suyun rengi yoktu. Otlar henüz kurumamıştı, gölgesi derindi, usulca çiğnedi, g...

  • NERMİN
    NERMİN

    Her şeyi en başından anlatmalıyım. En başından dediysem Adem’den değil, doğumumdan da değil; kırgınlıklarımdan, sızılarımdan, hayatın sillelerinden, g...

  • “AFRİKA HARİÇ DEĞİL”
    “AFRİKA HARİÇ DEĞİL”

    Cezayir Çıkmazı, Beyoğlu, İstanbul (Ağustos 2019)Sokağı dolduran kanepeler, koltuklar, masalar. Çoğu boş. Bir kâğıda alelacele yazılmış “Sahibind...

  • Elhân-ı Şitâ
    Elhân-ı Şitâ

    Maraş Depreminde Kaybettiğimiz Canların Anısına.27 Aralık. Yeni yıla girmek üzereyiz, hâlâ kar yok. Bu sene kuraklık var, diyorlar. Hava çok soğuk.&nb...

  • SEYİRCİ
    SEYİRCİ

    Şeker koymadığı çayını karıştırdı. Yıllar önce çayına şeker atma alışkanlığını bırakmasına rağmen çayını karıştırma alışkanlığını bir türlü terk ede...

  • ŞÜKRAN DİVANI
    ŞÜKRAN DİVANI

    Evvel: Bir gün, bir ahu dilberin yolu ormana düşmüş. Ravilerin naklettiğine göre sadece oradan gelip geçmekteymiş. Kısmen de olsa böylesi güvensiz bi...

  • KÂBUS: WILLIAM SHAKESPEARE VE MARY SHELLEY
    KÂBUS: WILLIAM SHAKESPEARE VE MARY SHELL...

    Gerçeğin tiyatrosunda bir gece yarısıSaatler on ikiydi, perdeler aralandıKırmızı kıvrımlar gezindi sağa ve solaTeşrif etti bomboş salonun alkışlarıyla...

  • DAĞIN FERHAT’I DELDİĞİDİR
    DAĞIN FERHAT’I DELDİĞİDİR

                                              &nb...

  • HORTLAK
    HORTLAK

    Hiç kimseyi dinlemedi. Evet, belki başında ağlaşıyorlardı ama sırf aşinalıktan! Kimse de ömrü hayatınca memnun olmamıştı bu kokuşmuş tavırlarında...

  • BUHRAN
    BUHRAN

    –Off!diyerek çıktı evden, geçip giden her yılın yankısı eklenmiş gibiydi bu sitemine. Biraz sonra sokak boyunca yürürken attığı her adımda da yin...

  • TABULA RASA
    TABULA RASA

    Çocuk doğdu. Ağlamayı öğrendi. Tabula Rasa’nın ilk satırına gözyaşı değdi. Eller üzerinde “dikkat kırılır” yazan bir koli gibi gezdirildi. Yedi yirmi...

  • ZAMAN MAKİNASI
    ZAMAN MAKİNASI

    Rüya yahut hayal. Fazlası olamazdı. Hatta rüyaların bile bir yaşanmışlık değeri olduğu varsayılırsa bu, gerçeklikten bir kırmızı şeritle ayrılmış...

  • sonraki cumartesi
    sonraki cumartesi

    yolculuk tatsız başladı.sıkılıyorduk. sıklığı ve şiddeti artan kavgalarımızdan birini henüz yaşamıştık. salim, ikimize de iyi gelir diye tatile ç...

  • SOSYAL MESAFE
    SOSYAL MESAFE

    Şimdi ben bu öyküyü caanım uykuma kıyaraktan şeettiğimi söyleyecem ya! Efelik edecem ya illaki! Evet işin gücün artislik. İçses sen aradan çekil ...