Menu
Öykücüler Sözlüğü • ADNAN BİNYAZAR

ADNAN BİNYAZAR

1934’te Diyarbakır’da doğdu. Dicle Köy Enstitüsü’nü, Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü bitirdi. Çorum ve Kahramanmaraş İlköğretmen Okullarında, HÜ Temel Bilimler Yüksekokulu’nda, Gazi Eğitim Enstitüsü’nde, Şentepe Lisesi’nde, İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Basın Yayın Yüksekokulu’nda, Devlet Konservatuvarı’nda öğretmenlik yaptı. Türk Tarih Kurumu’nda çalıştı. Kültür Bakanlığı Tanıtma ve Yayımlar Dairesi Başkanlığı yaptı (1978); Ulusal Kültür ve Çeviri dergilerinin yönetmenliğini yürüttü. TDK Yayın Kolu Başkanlığı’na seçildi. Almanya’da Türkçe eğitimi konularında çalışmak üzere bir süre Berlin’de bulundu; Avrupa ülkelerinde öğretmen yetiştirme projelerinde görev aldı. Edebiyat hayatına 1960’ta Varlık’ta yayınlanan Şimşek’ten Anılar adlı yazısıyla başladı. Eleştiri, inceleme ve denemeleri Papirüs, Türk Dili, Milliyet Sanat, Sanat Olayı, Cumhuriyet, Yeni Ortam gibi dergi ve gazetelerde yer aldı. Öykü kitabı dışında Yazmak Sanatı ( E. Özdemir’le birlikte, 1969), Dedem Korkut (1972), Dedem Korkuttan Öyküler (1972), Toplum ve Edebiyat (1972), Aşık Veysel (1973), Kültür ve Eğitim Sorunları (1976), Yazın ve Bilim Dilimiz (E. Özdemir’le birlikte, 1978), Ağıt Toplumu (1979), Yazılı Anlatım Bilgileri (E. Özdemir’le birlikte (1980), Türk Dilinde 25 Ünlü Eser (1982), Elif ile Yaralı Mahmut (1986), 15 Türk Masalı (1987), Öğretmen Kılavuzu (1987), Halk Anlatıları (1995), Ozanlar Yazarlar Kitaplar (1998), Ayna (2003), Masalını Yitiren Dev (2000), Ölümün Gölgesi Yok (2004) adlı inceleme, deneme, anı-roman ve derleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Şairin Kedisi

(Can, İstanbul 2005, 6 öykü: Yol Düşleri; Çufff!... Çufff!; Ya Ara, Ya Açık Tut Telefonunu; İri Kanatlı Ak Kuş; Şairin Kedisi; Yol Ver Dağlar)