Menu
Öykücüler Sözlüğü • ZEKİ OĞUZ

ZEKİ OĞUZ

1951’de Tatköy / Konya’da doğdu. Konya Erkek Sanat Enstitüsü’nü bitirdi (1967). 1991’den beri Tarım İl Müdürlüğü’nde memur olarak çalışıyor, fotoğrafçılıkla uğraşıyor. Edebiyat hayatına 1969’da Yeni Konya gazetesinde yayınlanan yazılarıyla başladı. Öykü, şiir ve yazıları Yaba, Gerçek Sanat, Varlık, İnsancıl, Aykırı Sanat dergilerinde yere aldı. Öykü kitapları dışında Kavgadayız Her Saat (1970), Gezgin Yürek (1999) adlı şiir, Konya Dağ Köyleri (1997) adlı inceleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Bebek

(Arı Matb., Konya 1981)

Hayrat

(Arı Matb., Konya 1992, 11 öykü: Hayrat; Ana; Yaban; Çizgili Dünya; Ayrılık; Yarim; Arka-daş; Çoraklık; Dinamit; Ölü Ekmeği; Çocuk)

Ademin Kaburga Kemiği

(Alagöz Matb., Konya1994)

Yüreğimi Getirdim Armağan

(Toplum, Ankara 1995, 18 öykü: Gökyüzü İstiyorum; Sürgün; Muhbir; Grevciler; Ölümü Beklerken; Karanlığın Ortasında; Testi Ustası Şemsettin; Anılar; Öç; Fa-dile; Yüreğimi Getirdim Armağan; Merhaba Bahar; Yolcular; Kanadı Kırık Serçedir Yürek; Taş Ev-ler; Ummahan Ana; İstasyonda; Çingene)

Ürkek Bir Keklik

(Yaba, Ankara 1996, 13 öykü: Kıran Günleri; Şemsi Ana; Faik Öğretmen; Eski Mahalle; Yağmurlu Bir Gecede; Ölümü Beklemek; Eskilerden Biri; Çırak; Kara Kız; Yatağan Mürsel Dede; Çakallar Köyü; Lida; Ürkek Bir Keklik)

Seçme Öyküler

(?, 2004)