Menu
Öykücüler Sözlüğü • MURAT YALÇIN

MURAT YALÇIN

1970’te İstanbul'da doğdu. Asıl adı Ömer Şahin Yalçın. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü’nü bitirdi (1999). Yayıncı, gazeteci, musahhih ve senarist olarak çalıştı. Sombahar dergisinde yayın sekreterliği (1991-93), Tömer Edebiyat dergisinde yayın üyeliği (1996), Yaşasın Edebiyat dergisinde yayın kurulu üyeliği yaptı (1997-99). 1997’de Yapı Kredi Yayınları’nda çalışmaya başladı, halen Kitap-lık dergisinin editörü. Edebiyat hayatına 1989’da İkindi Yazıları dergisinde yayınlanan Hiçşey adlı öyküsüyle başladı. Öykü ve yazıları Varlık, Argos, Sombahar, Adam Öykü, Gösteri, Nar, Kitap-lık, Kaşgar, Ludingirra, Düşler Öyküler, Yönelişler, Tömer Edebiyat, Hece, Hece Öykü ve Eşik Cini dergileriyle, Güneş, Gazete Pazar, Yeni Şafak ve Zaman gazetelerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında, Hafif Metro Günleri (1995) adlı bir anlatı kitabı bulunuyor.

Öykü Kitapları:

Aşkımumya

(YKY, İstanbul 1995, 13 öykü: Her Halde Bir Hayal: Her Halde Bir Hayal; Ben’cilik Oyunu; Kör Nokta; Kanatlı Kapı; İma Klavuzu: Konsol; Benevi; Düşçıkmazı; Deli Karanfil Masalı; Yılan Hikayesi; Tuhafiyeci; Adamotu; Kısa Cemel Tarihi; Aşıkmumya)

İma Klavuzu

(YKY, İstanbul 2003, 17 öykü: İma Klavuzu; Hat: taa...; Tahta Bavul; Konuşmasak da Olur; Medcezir Balıkları; Sinir Ötesi; Süt; Sevgi İle Korkut; Çiçek; Foto Şimşek; Kafam Başka Yerde; Kumkuma; Cumbada; Kartpostal; Apat-man; Kanadalı Doğurgan Hortlak; Hayal Tecrübesi)

Şen Saat

(Defne, 2006 İstanbul, 27 öykü: Canlı Doğa Albümü: Mağara; İnsan Karaltısı; “Kum Saati Olmak İsteyen Kadın”; Kalp Krizi; Canlı Doğa Albümü: Ova; Hayal-i Hakikiye Sahneleri; Issız Evde; Üçgenin İç Açıları; Canlı Doğa Albümü: Bahçe; Şen Saat; Tirilye Totemleri; Köpekli Tagore; Sıtkı; Canlı Doğa Albümü: Dağ; Kızıl Bayır; Helva; Canlı Doğa Albümü: Kıyı; Ters Yüz; Kardan Adam; Canlı Doğa Albümü: Tarla; Korkma Şei; Kavun İçi Gibi; Tabut; Canlı Doğa Albümü: Dere; Hayal Meyal; Şairin Horozla İmtihanı!; Canlı Doğa Albümü: Yol)