Menu
Öykücüler Sözlüğü • BEHÇET ÇELİK

BEHÇET ÇELİK

1968’de Adana’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Adana’da tamamladı (1986). İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1990). Halen İstanbul’da serbest avukat olarak çalışıyor, eleştiri ve inceleme yazılarını Virgül dergisinde sürdürüyor. Edebiyat hayatına 1978’de Varlık dergisinde yayınlanan Sokak 245 adlı öyküsüyle başladı. Yazılı Günler’de yayın kurulu üyeliği yaptı (1991-93). Öykü ve yazıları Yazılı Günler, Adam Öykü, Güldiken, Yazıt ve Virgül dergilerinde yer aldı. Yayınlanmamış öykü dosyası, 1989 Akademi Kitabevi Öykü Ödülü’nde başarılı bulundu.

Öykü Kitapları:

İki Deli Derviş

(Yazılı Günler, İstanbul 1992)

Yazyalnızı

(Yazılı Günler, İstanbul 1996)

Herkes Kadar

(İletişim, İstanbul 2002, 17 öykü: Ağbim; Herkes Kadar; Suskun; Üç Yıl Sonra; Eski Şarkılar; Bunlar Kitaplarda Olur; Biralar Bitti; Beni Niye Çağırdılar?; Onu Aramamak İçin; Otel; Hayırlı Vazifeler; Tren Elbet Kalkacak; Taşınmak; Arif’in Firması; Boğaz’da Bir Öğle Vakti; “Hah!”; Arefe Günü)

Düğün Birahanesi

(Kanat, İstanbul 2004, 13 öykü: Ötedeki; Soğuk Bir Ateş; Tuhaf; Ötesi Yok; Düğün Birahanesi; Kar Karanlığı; “Ya Alkol Olmasaydı”; Ayakkabı Kutuları; Ne Oldumsa...; Perdedeki Hayal; Hepsi Bir; Çivi; İki Cami Arası Beynamaz)

Gün Ortasında Arzu

(Kanat, İstanbul 2005, 18 öykü: Gün Ortasında Arzu; İyi Olacak, İyi...; Yoğurtlu Makarna; Güzel Ortam; Tutmayan Fal; Bundan İbaret; Kuşluk Vaktinin Karanlığı; Islak Muşamba; Kedi Bakıcısı; “Yaz Bitti” Diyorlar; Olağan Cumartesi; Hayatlarınızın Aldığı Haller; Müstesna Eyül; Hakim Amca Beni Sormuş; İntikam Peşinde; Kukumav; Hikayeden Bir İş; Dolunayda Doğum Günü)