Menu
Öykücüler Sözlüğü • NUR AKALIN

NUR AKALIN

1963’te Akhisar/Manisa’da doğdu. Asıl adı, Nur Ahıska’dır. Kadıköy Kız Lisesi’ni, MSÜ Sinema – Televizyon Bölümü’nü bitirdi (1994); aynı bölümde yüksek lisans yaptı. Sanat Olayı ve Kara dergilerinde, Coke’n Roll ve A La Luna televizyon programlarında çalıştı, bir süre kamera asistanlığı yaptı. 1986’dan itibaren senaryolarını da yazdığı kısa filmleriyle yurt içinde ve yurt dışında festivallere katıldı. Kara Sanat seçkisini çıkardı (2 sayı, 1987). Halen İstanbul’da yaşıyor. Öykü kitabı dışında Külkedisi Kaprisi (1999) adlı menşur şiirler kitabı bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Melek Defteri

(Hil, İstanbul 1989; 38 öykü: Siyah Kral; ...Ve Aşk’A; Mor Kalem; “Bilinenler; İşte Böyle Tanrlarım; Kimse; Uzakta; Hep Vardı; Ya Gerçek Olmasaydın Gerçekten Olmasaydın; Marbirseksendört; Dünya Düşünüyor mu?; Sis Bileti; Kırık Camlar; Anne Ben Artık; “Boyacı Giremez”; Sıradan Uç Noktalar; Onunla Kuduğumuz Düşler; Mevsim Ağacı; Masal Evi; Aşk Yok; Senin İçin; “......”; “Unutmabeni”; Tango; Alice Artık Mutlu Değil; Gece Düşleri; Görünmeyen; Toz; Yelkovan Yalnızlığı; Kağıttan Kayıklar; Sahici Yaşasam; Denizin Üstünde; O Sırada Bir de Yağmur Yağıyordu; Aşka Müsait Kimseler; Pus; Böyle Sürdürebiliriz; Hüzünlü Son; Dokuzuncu Kedinin İntiharı)