Menu
Öykücüler Sözlüğü • OYA BAYDAR

OYA BAYDAR

1940’ta İstanbul’da doğdu. Sion Lisesi’ni ve İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdi (1964). Aynı okulda asistan olarak kaldı. 1966’da Türkiye İşçi Partisi’ ne üye oldu. “Türkiye’ de İşçi Sınıfının Doğuşu” konulu tez çalışması fakülte profesörler kurulunca reddedildi. 1969’da HÜ Sosyal Bilimler Bölümü’nde asistan olarak görevine başladı. 12 Mart 1971’ de tutuklandı. Bir süre askeri cezaevinde kaldı. Cezaevinden çıktından sonra Yeni Ortam gazetesinin çıkış hazırlıklarına katıldı ve köşe yazarlığı yaptı. 1974’te Türkiye Sosyalist İşçi Partisi’nin kurucuları arasında yer aldı. Politika gazetesinde yazdı. 12 Eylül’ de yurt dışına çıkmak zorunda kaldı. 1992’de Türkiye’ ye döndü. Türkiye Ekonomik ve Toplumsal tarih Vakfı’nda, Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi’nde redaktör, Türkiye Sendikacılık Ansiklopedisi’nde yayın yönetmeni, Cumhuriyet’in 75. yılıyla ilgili Bilanço ’98 dizisinde koordinatör olarak çalıştı. Öykü kitabı dışında Allah Çocukları Unuttu (1960), Savaç Çağı Umut Çağı (1962), Kedi Mektupları (1992) Hiçbiryer’ e Dönüş (1988), Sıcak Külleri Kaldı (2000), Erguvan Kapısı (2004) adlı romanları, Osmanlı Toplum Yapısı (1968), Türkiye’de İşçi Sınıfının Doğuşu (1969) adlı mesleki kitapları bulunmaktadır. Elveda Alyoşa’sıyla 1991 Saik Faik Hikaye Armağanı’nı, Kedi Mektupları’yla 1993 Yunus Nadi Roman Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Elveda Alyoşa

(Can, İstanbul 1991, 3. basım: Can, İstanbul 1993, 12 öykü: Duraklar: Çantan Neden Ağır Postacı?; Bir Duraktır Frankfurt; Zaman Katilleri; Vedalar: Elveda Alyoşa; Madrid’de Ölmeyi Özlediğimiz Akşam; Bir Düğün Fotoğrafı; Ölü Bir Sincaba Ağıt; Anımsamalar: Teyzem Yaşadı mı?; Bir Güneş Bir Kar Sayıklamaları; Oymalı Sandıkta Vurulan Çocuk; Eski Ev; Brandenburg Kapısında Ölüm)